hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Gutten min har så og si vært forkjølet 1 mnd nå. De siste 4-5 dagene har han nesten sluttet å spise, tar seg til det ene øret og sutrer hele dagen samt skriker og er urolig om nettene men han har ikke feber. Ihvertfall ikke de 4-5 gangene jeg har målt. De gir vel nesten ikke antibiotika for ørebetennelse lenger heller... Åhhhh....Jeg er så lei forkjølelse nå!!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Lukas har vært forkjølt i 1 uke nå. SUR på dagtid og tar seg til ene øret. Skal ringe hs i morgen å høre hva det kan være! Har ikke feber og sover greit om natta når han først har sovnet!
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 de trenger ikke ha feber når de har ørebetennelse. gutten min hadde ikke feber men hadde betennelse. du kan gå til legen og sjekke ørene. en tips er å heve sengen et parr cm. du kan ta en pute el noe og legge under madrassen. eller legge et par bøker eller noe under føttene til sengen
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Har gjort det i dag :-) Fikk tips her inne om det i går :-)
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Nei, det må de ikke. Oppsøk lege med en gang. De har endret praksis og gir antibiotika uten noe om og men (vi fikk på lørdag). Ørebetennelse kan være veldig smertefullt og kan gi varige skader, så det er vel derfor de har endret praksis.
En-av-hver Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Du kan kanskje prøve litt sånne nesedråper i engangsdoser (ikke spray), det kan hjelpe på trykket
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 Takk for svar alle sammen. Har gitt saltvannsdråper og mm i det uendelige samt hevet madrassen litt ved hode men det har ikke hjulpet. Har vært oppe hos han igjen nå for han klarer ikke helt å roe seg. Skriker og uler og sutrer. Hvis de har endret praksis så kanskje jeg skal ta en tlf til fastlegen imorgen da. Er så vondt å se han sånn og idag har jeg bare fått i han bittelitt mm og 4 skjeer med banan og grøt....det går nedover.
mukle Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jenta vår på 8 mnd har hatt to runder m ørebetennelse siden jul. En med og en uten feber. Har vært hos tre ulike leger, har IKKE fått antibiotika av noen av de, men beskjed om å bruke nesedråper og stikkpiller, og se det an. Så alle har nok ikke endret praksis.. Vi har hatt mye nattevåk, og hun har spist lite. Men det har hjulpet litt å sove på fanget med øret mot meg eller pappan. I det hele tatt hjelper det nok å komme seg OPP, så man bør vel være liberal mht å komme ut av sengen.. Det er slitsomt, utrolig slitsomt..Men begge gangene har det gått over uten antibiotika, første gang tok det 2 dager, sist gang nesten en uke men da hadde hun virus samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå