Gå til innhold

Vi sliter som FYYY med tannpuss.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få en 14 mnd gammel jente til å opne munnen å få pusset?

Hun gråter og vrir seg bort.

JEg vil så nødig tvinge.

Føler at å tvinge meg inn i munnen på ett lite barn med en tannkost kan gjøre mer skade enn nytte....

ALLE tips mottas med takk.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne litt jeg..

for her i huset er det også helt håpløst m tannpuss!!! har prøvd lokking, avledning og gud vet, men nei.... rett og slett det nærmeste vi kommer barnemishandling føles det som!!

Skrevet

Vi har også slitt med det. Nå får vi heldigvis pusse igjen. Løsningen for oss ble at hun pusser mine tenner mens jeg pusser hennes. Hun ligger da på stellebordet. Vi har også byttet til en tannkrem hun liker bedre. Uff, liker ikke alle tilsetningsstoffene etc i tannkrem. Hun svelger jo alt..... M

Skrevet

Vi sliter også litt med vår gutt på 20 mnd. Hjelper at han får pusse mine tenner, men jeg brekker meg fort for jeg er gravid igjen og ganske kvalm. Vi har kjøpt flour tabletter på apoteket med banan smak som han får på kvelden, og det er veldig stas!!!! Det hjelper i allefall litt vil jeg tro de dagene tannpussen bare blir tull..

Skrevet

Henger meg også på, var datter på 14 mnd nekter og gråter når vi tvinger henne. Skikkelig kjipt men hva skal man gjøre?

Kan jo ikke sluntre unne pussen heller...

Det er ikke noe gøy avslutning på dagen.

Skrevet

Sliter vi å...hun hyler og er kjempe sint..:( men må jo nesten få pusste de..finnes ikke noe munnskyl for slike små vel??? vist ikke synes jeg noen kan finne det opp..:)

Skrevet

Mange som sliter med samme problem, men lite "hjelp" å få. Noen som har snakket med en tannlege eller noe?

Skrevet

hva med å la de ha en tannbørste de kan leke med -for å bli kjent med slik at de venner seg til tannbørsten gjennom lek?

Skrevet

Det var et slit her i huset også i en periode, men vi begynte å bruke en slik "tannbørste" som vi har på fingeren og da ble det mye bedre. Samtidig får hun leke masse med sin egen lille tannbørste, og pusse både våre tenner og dukka sine mens vi pusser hennes.

Fluor som hun liker veldig godt er premien for å pusse tennene, og når hun hører at hun skal få fluor etter at vi har pusset gaper hun stort. ;o)

Skrevet

Redningen for oss var elektrisk tannbørste. Den spiller en liten sang når vi er ferdige, og så avslutter vi med fluortablett!

Skrevet

Her er det og tannpuss krise. Jeg lar ham styre på med tannkosten selv og håper at han på den måten pusser litt selv

Skrevet

jeg tenker litt på det du sier om at du ikke vil tvinge. men det må du jo, for hun har jo ikke lyst til å pusse tennene! det kan hende du mente bare fysisk, og jeg er enig i at man ikke skal være for hardhendt der (avhengig av hvilket barn man har). men du må jo psykisk sett tvinge henne, og det har du faktisk all mulig rett til som mor. dette er din avgjørelse, og det er ikke dårlig gjort. tvert i mot gjør du det fordi du elsker henne og vil at hun skal ha god helse.

det kan jo hende du har tenkt på dette allerede, men jeg tror veldig på at man ikke skal ha dårlig samvittighet for at man tar avgjørelser som barnet er for ungt til å ta. jeg tror at hvis du er helt overbevist selv og sier til henne at du har bestemt at hun skal pusse tennene og at du er villig til å vente hvor lenge som helst på at hun åpner munnen, så kommer det til å løse seg sakte men sikkert.

jeg er helt åpen for at jeg kanskje tar feil om hvor godt metoden min funker... :) men jeg er helt sikker på tanken bak.

Skrevet

kan jo like godt la være å pusse tennene vist dåkk pusse alle sine tenner me samme tannbørsten.. uhygienisk!!!! e ikke så vanskeli å pusse tennene, e bare å gjøre den settingen til noe hyggeli. feks.. ha en vane om å synge en sang , klappe i hendene da blir jo barnet gla å smile å da får man pussa. verre e d ikke!vist alt me tenner skal være tvang, kordan skal da tannlege besøkene da gå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...