jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Tulla har ikke lyst på pupp annent enn om morgenen lenger. Blir bare skriking og ålmark når jeg legger henne til puppen om dagen og kvelden. Så nå tenkte jeg kanskje hun får for mye mat...80 ml grøt om morgenen, middagsglass, 80-100 ml grøt om kvelden. og litt frukt ettermåltid. Er det mye kanskje? Hvor mye mm eller mme sakl de egentlig ha? Hun har elsket å amme fram til for noen dager siden.
snull Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Tror ikke hun får for mye mat...,men det er jo veldig individuelt da. Tror det er veldig normalt at de små ikke viser så veldig stor interesse for puppen når de vet de kan bli mett på andre "godsaker" ;-) Kan jo også bare være for en periode at hun ikke er så kjempebegeistret for puppen, men fortsett og amme henne morgen og kveld ..., og så kan hun jo få vann til måltidene og gjerne oftere hvis hun vil ha. Tror de sier 5-6 dl melk i døgnet etter 6 mnd...., og da innkludert det som er i grøten.....(hvis du har grøt som du blander ut med vann teller 1 dl grøtpulver som 1 dl melk) Lykke til;)
Tibra Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Samme skjedde med lillegutt og puppen ved 7 mnd alder. Ved hver amming satte jeg meg inn på soverommet, skrudde av lyset og hadde dynen rundt mini - for å skjerme han mest mulig for utvendige distraksjoner.. Nå ved 8 mnd har interessen tatt seg litt opp igjen, trenger ikke sitte "bortgjemt", men passer på å amme han like før han skal sove, for det er stortsett når han er trøtt han vil ha pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå