Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare mm/mme en kan blande grøten med? Mener å ha lest her inne at det også blir brukt kokt vann?

Et annet spørsmål; hvor tykk/tynn skal blandingen til 4mnd baby være?

Og hvor mange teskjeer skal de ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes grøt du blander med vann også til de på 4 mnd... Havregrøten tror jeg det er.. Dette står på pakkene.. Blandingsforhold og mengde står også på pakken..

Skrevet

Det står på pakken om den skal blandes med vann eller melk. den som skal blandes med vann er det ikke nødvendig og lage med melk " for sikkerhets skyld", for den har tilsatt melkepulver fra før.. begynn med 1-2 ts først, og øk på. Prøv deg frem med konsistens, men det er ikke så lurt å lage den for flytende, for da blir det bare gris, og den renner av skjeen....

Skrevet

Takk for et vettugt svar! Jeg vet at jeg kan lese på pakken, men jeg var så sikker på at grøt ble blandet med vann. Da mannen kom hjem med grøten stod det blandes med melk på pakken, og jeg hadde ikke pumpet ut noe. Ble så oppgitt for jenta var sulten og ingen melk kom i stresset. På pakken stod det også 1 ts grøtpulver til 3-4 ts melk, men trengte ikke så mye blanding for hun skulle bare smake for første gang. Og 3-4 ts melk er MYE å pumpe ut av en tørrlagt pupp! Lurte på hvor tykk blandingen derfor skulle være (siden jeg ikke fikk sett en ferdig blanding etter oppskriften på pakken).

Skrevet

HS sa til meg at jeg kunne bruke vann i maisgrøten vi ga som smaksprøve, selvom det egentlig skal tilsettes melk. Så lenge det bare gis som smaksprøver for at baby skal forstå konseptet med fast føde og skje, er det ikke så viktig at maten får nøyaktig riktig næringsinnhold. Ellers har jeg brukt litt pumpet melk og tynnet ut med vann for å få nok til de små mengdene som trengs til smaksprøvene. Nå er lillemann blitt 6 mnd, så nå går vi over til grøt som skal tilsettes vann istedet. Litt enklere enn å pumpe seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...