Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 som fadder skal vi tale da??? vet at det er normalt å tale i konfiermasjonn når man er fadder men i dåpen???
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Har aldri vært i dåp der det er blitt holdt tale jeg. Og har heller aldri hørt faddere holde tale i konfirmasjon, bare foreldrene. Jeg ville ikke forvente at fadderne skal holde tale i dåpen hvertfall.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Aldri hørt om faddere som holder tale hverken i dåp eller konfirmasjon. I dåp er det vel ingen som taler i det hele tatt... (ikke som jeg vet ihvertfall)
Morango 29.05.2007 Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 signerer aldri hørt om faddertale. Bare stolte besteforeldre som reiser seg rørt og holder noen ord;)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Her tror jeg tradisjonene varierer svært mye fra familie til familie og fra sted til sted. Det ER faktisk ganske vanlig at man som fadder holder tale både i dåp og konfirmasjon......
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 I min familie og omgangskrets er det ikke vanlig med taler i dåp. I konfirmasjon er det av og til taler, en av konfirmantens foreldre eller besteforeldre og en av fadderne. To til tre taler holder lenge i en konf, synes jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå