kaisamamma Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Jeg er for tiden i barselpermisjon frem til mai 07. Fikk beskjed fra arb. giver den 31.01 at jeg ikke har en jobb og gå tilbake til når permisjonen er slutt pga innskrenkninger. Jeg har 3 mnd oppsigelsestid så den går da ut når permisjonen min er slutt. Er det lov å bli sagt opp i permisjonstiden, eller må de vente til mai med å si meg opp slik at oppsigelsestiden først begynner å løpe da? Håper noen vet!
tigerlilje Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Arb.giveren din har absolutt IKKE lov til å si deg opp i permisjonstiden!!!! De som har fødselsperm er sterkt beskyttet i arbeidsmiljøloven. De må nok pent vente med å si deg opp til permisjonen er over. http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html#15-9 Sjekk § 15-9 Lykke til!
Ka78 Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Hei! Hiver meg på denne da jeg er i lignende situasjon og har et spørsmål. Arb.giver er klar over at de ikke kan si meg opp i permisjonstiden, men mener at jeg kan sies opp fra første arb.dag etter endt permisjon. Min permisjon var over 2.feb, men ifølge arb.miljøloven og min arbeidskontrakt skal oppsigelsen ha virkning fra den første i mnd! Er det none som vet noe om dette og kan hjelpe meg?? )
JeppePåBjerget Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 En oppsigelse gjelder fra den 1. i påfølgende mnd... Blir du sagt opp 2.feb.. da skal en oppsigelsestid løpe fra 1mars
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå