Gå til innhold

Halsinfeksjon...hvor lenge holde de hjemme fra barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her inne også, for dere med lengre erfaring enn meg...

Snuppa på 21 mnd har fått dette påvist av legen i dag, for første gang. Dakars! Skal på 10 dagers antibiotikakur. Legen sa at hun kunne gå i barnehagen igjen så fort formen er bra og feberen borte...Men da må de ansatt selvf. gi henne medisin på dagtid.

Erfaringer fra dere andre? Hvor lenge holde de hjemme osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

det er vel til hun er feberfri og har ok allmenntilstand. Personalet i barnehagen har gitt sønnen min antibiotika ved to tilfeller. Helt uproblematisk.

Skrevet

Har ingen erfaring med hals betennelse, men gutten min fikk lungebetennelse forrige torsdag.

Dvs 11 dager siden.Begynte på pencillin fredag, men fikk for liten dose så ble verre i helga.

Begynte på riktig dose mandag. Feberfri torsdag morgen. Hadde første dag i barnehagen idag.

Jeg ville holdt henne hjemme 2 feberfrie dager. For guttungen her i huset var feberfri tirsdag egentlig, men fikk bittelitt feber 38,2 onsdag ettermiddag igjen.Så var den borte seinere på kvelden og siden det har den holdt seg borte.

Syns det er greit å gi dem litt tid å komme seg på jeg .

Heller en dag for mye enn en dag for lite hjemme.

Skrevet

En gylden regel er vel at de skal ha vært feberfri i ett døgn før de kan i barnehagen igjen. Min sønn er mye plaget med feber og feberkramper, så har lest mye om temaet.. Hehe..

Grunnen til det døgnet, er at mange barn kan være feberfri på dagen, men få det igjen på kvelden. Så dersom han har feber igjen på kvelden, så må han være feberfri neste kveld igjen før han kan i barnehagen... Men det aller viktigste er at allmenntilstanden er bra!

Skrevet

Lillegutt har hatt dette ofte.

Vi har holdt han hjemme til han har vært feberfri med bra almenntilstand en dag.

Hvor mange ganger daglig skal hun ha antibiotika?

Morgen og kveld kan dere jo gi hjemme. Og om hun skal ha 3 ganger og dere ikke henter så sent så kan hun få på ettermiddagen når hun kommer hjem. Evt, kan de gi på formiddagen i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...