Gå til innhold

Samsoving; good or bad?

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med Guttongen på snart fem år. Har vært alene siden fødsel, men han har fin kontakt med pappan og er der på "vanlig" samværsordning. Jeg jobber natt hjemmefra ca 7-11 døgn i mnd, da er han hos bestemor. De nettene han er hos meg sover han stort sett sammen med meg. Han har fint rom som han trives godt på, men både jeg og han synes det er ok å sove sammen. Er det noen som synes dette er sært? Skjønner jo at par (helst) ikke har en 5åring mellom seg i senga, men jeg som er alene da?

Er ikke mye jeg er usikker på til vanlig, men ble litt paff da en bekjent snappet dette opp i en samtale mellom meg og min sønn, og reagerte med vanntro og titta direkte stygt på meg. Er det så sært når jeg er alene, og Guttongen selv vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk må jo få velge å gjøre det de mener er greit selv. Men hvordan blir det dersom du får kjæreste da? Hvis det er slik at han da er vant til å sove med deg, så kan jo det bli et problem når evt en mann tar hans plass i sengen. Og hvordan er han når han sover hos andre? Går det greit å sove alene da? For hvis han klarer begge deler, så gjør det jo ingenting om dere sover sammen.

En ting til å tenke på, er jo at han begynner på skolen snart. Barn blir mobbet for alt mulig, og akkurat en slik sak kan være ekstra lett å mobbe noen for.

Skrevet

Jeg samsover selv med 2-åringen min. Om jeg gjør det når han er 5, vet jeg ikke, det kommer vel an på situasjonen. Men vi skal flytte om ca. et halvt år. Da får vi bedre plass, og han skal få egen seng på rommet sitt.

Jeg kan ikke se noe galt i at du deler dobbeltsengen din med 5-åringen, så lenge der begge trives med det. Om ikke så mange år, kommer han nok til å ville sove i egen seng.

Jeg tror at foreldre (i de fleste tilfeller) vet best selv hva som er best for seg selv og barnet sitt.

Hva gjør han når han er hos faren sin og bestemoren sin? Sover han i egen seng da? Uansett, så tåler han tydeligvis at du er borte fra han om natten, og da ser jeg ikke problemet med at du deler seng med han når du er der!:)

Stol på hjertet og magefølelsen din, du, og snu ryggen til de som titter stygt på deg!

Skrevet

Han sover greit alene, hjemme også, men det er jo så kos å sove sammen. Har ikke 8-4 jobb, så de fleste morgener ligger vi å prater å tuller til vi finner det for godt å stå opp. Og i perioder blir både jeg og han lei, og da sover han kun på sitt rom, og kommer inn til meg om morgenen. Når det gjelder kjæreste så har jeg hatt en god venn boende her i en periode i høst, han lå da sammen med meg, og Guttongen reagerte ikke på dette. Men så kjenner de jo hverandre fra før, men sånn blir det jo med evt kjærester også.

Det med skolen har jeg jo forsåvidt tenkt på. Og det tror jeg han kan styre selv, siden han er selvstendig nok til å velge allerede nå om han vil sove alene mener jeg. Om han da er ukomfortabel med å sove "bak mamma-ræva" vil det jo da bli en naturlig stopp.

Skrevet

Da ser ikke jeg problemet med det vertfall :)

Kunne godt hatt mer kos med datteren min, men hun er så propell at det får vente en stund til!

Skrevet

Det e no en unge..

Ka e sært med det da? Eneste som er bad, er at han kan få en stygg uvane av det, og ikkje tolerere det om han plutsleig ikkje skulle få lov mer, som for eks om du får deg en kjæreste!

Men ellers så er det ingen problem syns eg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...