Gå til innhold

håper virkelig på mange svar her!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger hjelp her nå!!!

ok, hvor skal eg begynne, jeg har en sønn på 6 mnd... når jeg var ca 3 mnd på vei ble det slutt med barnefaren og meg... vi var verken gift eller noe sånt... han var ikke med på fødselen har egentli ikke pratet med han siden det ble slutt.. han krevde farskapstest og det fikk han, og det viste o som jeg forsåvidt viste at han var faren da... men nå har han ikke skrevet under på at han er faren.. hvem papir skal han skrive på egentli? er det det man får på sykehuset om delt foreldre ansvar? for det kommer jeg til å nekte han... han har verken vært der for barnet eller meg siden han ble født.. har hørt fra venner av han at han skal kreve delt omsorg.. 50%.. har han krav på det? han går å sier til venner av meg at han skal gå til mekling og rettsak og gudene vet hva for å ha han halt... har han virkelig krav på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har krav på vanlig samvær med barnet sitt, så lenge han er en vanlig oppegående person. Dvs en dag i uka og anna hver helg, 2 uker i løpet av sommeren og anna hver jul/påske.

Det som gjelder 50/50 har jeg ikke peiling på. Hvis han ønsker samvær, så hvorfor tar han ikke kontakt? Du kan jo prøve å ta kontakt med han å tilby han samvær? Så viser du vertfall at du er samarbeidsvillig og ting kan bli lettere bare av det...

Skrevet

Ta en telefon ned til familieværnkontoret der du bor, snakk med dem og vær åpen for forslag. Sørg for å ha alt ditt på det rene! :)

Far har (i mange tilfeller - dessverre) krav på mye, lovene i det landet her er slik at han kan komme om 14 år hvis det er det han føler for..

Reglene ble jo laget slik fordi mange mødre faktisk nekter far samvær, men fra mitt perspektiv så har ikke de reglene blitt heeelt gjennomtenkt. Uansett - ta en telefon til familievernkontoret, de er i der for deg og hjelper deg med de spørsmålene du måtte ha! :)

Skrevet

Ingen kan dømme foreldre til 50-50 omsorg, så det skjer ikke nei. For at det skal fungere må begge foreldre ville det, og ha et godt og nært samarbeid. i tillegg må de helst bo ganske nært hverandre....

Slapp av - han vil ikke få delt samvær\omsorg som du er redd for.

Skrevet

Så lenge han ikke skriver under så har han heller ingenting han skulle sagt. Han må henvende seg på tk for å signere. Gjør han ikke det vil farskapet bli fastsatt ved dom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...