Gå til innhold

den femte barnesykdommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på hovedsiden i dag om den femte barnesykdommen og at alle gravide bør sjekkes opp hvis noen i familien får det.

Jenta mi fikk i den femte barnesykdommen i november og fikk bekreftet det av legen. Vi har samme lege så han visste at jeg var gravid (og det så han jo også da) men han spurte ikke om jeg hadde hatt sykdommen. Nå har jeg vært ganske missfornøyd med han hele svangerskapet så skal bytte nå bare jeg finner en som passer.

Mamma visste ikke om jeg hadde hatt den femte barnesykdommen siden da jeg var liten visste de ikke så mye om sykdommen. Noen hadde feber og eksem og tenkte ikke over at dette var en barnesykdom.

Men var det ikke rart at han ikke spurte en gang om jeg hadde hatt den? Nå er jeg litt urolig for noe skal være galt. Da jenta var syk var det jeg som passet henne døgnet rundt og ble selv litt syk etterpå.

Er ikke dette noe som alle leger burde vite`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde med meg i romjula, men jeg visste om risikoen selv så jeg fikk tatt blodprøve.

kan du ikke bare be om å få tatt blodprøve nå? Så vet du i alle fall om du har hatt det? Evnt skriv ut det som står her på dib, og ta det med til legen din.

Minner om at det er veeeeldig liten sjans for at du er smittet..

Skrevet

Datteren min hadde femte barnesykdom i høst, og jeg erfarte at veldig få leger ante noe som helst om både sykdom og risiko hos gravide...

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en blodrøve. Hos meg så de etter ny smitte og gammel smitte. Jeg hadde hatt sykdommen - sikkert når jeg var liten - og det er derfor ingen fare for fosteret. Veldig mange har vært smittet i løpet av barndommen.

Gå til legen med engang så slipper du å bekymre deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...