Vipsy Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Vi blir ca 45 gjester og skal kun ha vin til maten og cognac til kaffen. -Hvor mye alkohol trenger jeg da??? -Hva er vanlig å regne per hode når det gjelder drikke til maten??
Dronningen! Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 1 glass til forett. 1/2 flaske til hovedrett. 45 X 4 cl i cognac. Noen drikker cognac, andre ikke.
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Det går ca 25 enheter på en flaske med cognac o.l. Når det gjelder vin, signerer jeg hun over meg =)
*bubbs* Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Jeg ville beregnet 1 1/2 flaske vin per pers totalt fordelt på hvit/rosé til forretten (2 glass?) og rød. I tillegg bør du ha litt alkoholfri vin stående om noen ønsker dette og litt øl. 1 1/2 flaske vin høres mye ut, men det blir ikke det når det er fordelt utover en laaaaaang middag. Ha både cognac og bailies til kaffen slik at folk kan velge. Vanligvis velger 2/3 cognac, men mange kvinner foretrekker bailies (det er billigere for dere og..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå