Gjest Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 I disse dager er jo det vanligste spørsmålet om hvor langt vi er på vei?? Hva svarer dere?? Min jordmor går tydligvis etter fosterets uke som nå er 24,men legen min går etter svangerskaps uke som er 26. Jeg blir litt forvirra,hva følger dere når dere får spørsmålet??
oktoberjentene;) Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Jeg går også etter svangerskaps uke.. det gjorde legen min, så da gjør jeg det også =o) har tenkt mye på det der... syntes det blir litt feil siden det faktisk er fosteret det er snakk om her.. men....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Svangerskapsuke er vanligst å bruke. Kroppen har jo på en måte vært gravid i to uker lengre, fordi det begynte å forberede graviditeten et par uker før befruktning. Derfor synes jeg godt man kan bruke svangerskapsuke...
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg regner svangerskapsuker. Et svangerskap varer jo i 40+2 uker, og det stemmer jo ikke om en regner etter forsterets uker. Jeg har faktisk aldri hørt om noen innen helsevesenet som regner etter fosterets uker ...
MammaTilNick Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 hmm...jeg skjønner egentlig ikke en døyt av dette med ukene jeg...legen sier at jeg er ut ifra min termindato (05.05.07) 27 uker og 4 dager...men på bim står det at jeg går i 28 sv.uke...blir helt forvirra jeg=S
yret Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Når du er 27+4 dager er du i din 28. uke. Akkurat som når du er 19 år, da går du i ditt 20. år. Både legen og BIM har mao rett.
MammaTilNick Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 ok...men kan jeg da si at jeg er 28uker på vei? eller blir det feil?
yret Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Du kan enten si at du er 27 uker på vei - det er de fullgåtte ukene dine - eller du kan si at du _er_ i uke 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå