Gå til innhold

Noen som har tatt streptokokk-b prøven her???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt den. Man må desverre opp i den grusomme gynekolog-stolen til legen. Legen tar så ut en prøve som sendes til sjekk. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få brev etter en liten uke dersom jeg hadde streptokokk b. Har ikke hørt noe enda, så da regner jegmed at alt er ok.

Lykke til!

Skrevet

okei..var det jeg frykta... opp i den stolen..huff!

hadde vært bedre om man bare fikk med en vattpinne på do å gjort selv???

Skrevet

Den skal tas fra cervix... Du klarer ikke det selv!

Skrevet

Jeg har tatt den,opp i stolen dessverre:-(Den var positiv,men ingenting skal gjøres fordi mine to foregående svangerskap gikk problemfritt???!!

Skrevet

hva er cervix????

hmm* legen min har ikke gyn stol/seng..bare en lav benk da må han sitte på kne da?? hmm... hva gjør de? setter de klemme på så man åpnes som hos gyn? men om man har strep.-b må det kan holde å ta prøven fra skjeden/utflod..er jo der det sitter isåfall??

Skrevet

KJJSBOO:

får du ikke antibiotika????

Skrevet

Legen min sa at de ikke gir antibiotika dersom mor viser seg å ha streptokokk-b. Dette fordi det kan komme tilbake like før fødselen, slik at man aldri er sikker. Det eneste som skjer er at de på fødeavdelingen er mer obs på at barnet ikke skal bli smittet på tur ut,

Skrevet

hm* det var rart..jeg skal ta prøven imårra og om jeg er positiv skal jeg få antibiotika sånn at jeg går på den tett mot termin og litt etter kanskje..var dte legen sa til meg hvertfall, for je spurte i uke 32 ang prøven å da sa han at vi skulle vente til denne uka for da var jeg sikker på at jeg ikke fikk det igjen etter at jeg hadde fått antibiotika.

virker som noen leger gir antibiotika, mens andre ikke..

mener da man har rett på det jeg da om man begynner på den i uke 38/39..skader jo ikke!

men hvordan får man det igjen? er det smittsomt mellom meg og min partner fks?

Skrevet

Prøven tas fra åpningen på livmor =cervix=livmormormunnen. Holder ikke å ta fra skjeden.

Skrevet

Var på Rikshospitalet og tok testen, fikk beskjed at om den var positiv så ville man få antibiotika intravenøst når fødselen var i gang - ville ikke få noen annen behandling før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...