Gå til innhold

aldersgrenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg og min sambo kunne tenke oss og bli beredskapshjem. men lurer på om noen vet hvor gamle man må være. vi har selv ingen barn, men har mye erfaring. er også allerede avlastningshjem, men har et stort ønske om å gjøre mer, da vi har både stort hjerterom og nok husrom:) kan noen hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet at om man har egne barn må de være i skole alder.

Det å være beredskaps hjem er en stor og tøff oppgave, så det kommer jo litt ann på dere..hvem dere er? erfaringer? kunnskap?

Og alder på barna dere kan motta.

Ring barnevernet å hør!! Lykke til!!

Skrevet

Det finnes ikke aldersgrense lenger. Dere blir evaluert etter hvordan dere ville klart oppgaven som beredskapshjem.

Hvis dere har en del erfaring og kanskje utdannelse innen helse/omsorg/pedagogikk/vernepleie/sykepleie eller lignende vil dere nok stille ganske sterkt til å kunne bli beredskapshjem.

Det kommer også ann på hvor i landet dere bor, bufetat "forskjellsbehandler"/stiller forskjellige krav rundt omkring i landet alt etter hvor stort behovet er.

Skrevet

jeg er 26..og har vært fosterhjem, og har lyst å bli beredskapshjem.

Men pga av mine egne 2 barn er for små må vi vente (minstemann er 4,5) elstemann går på skole.

Jeg har masse erfaring, og udannelse og erfaring, men det hjalp ikke gitt, så her i kommunen er de STRENGE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...