Babyonboard ;-) Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Lille Jojo har funnet ut at det å sove på magen er toppers! I begynnelsen drev jeg og snudde henne ørten ganger, men nå har jeg gitt opp!! Og når jeg ser på henne så ser jeg min egen sovestilling ;-)))) Litt sånn stabilt sideleie nesten... Burde jeg snu henne??
Ronja65 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Thyra`n også..Obs!!!! Hun er ingen tyran altså!!!. men hun skifter stilling mange ganger i løpet av natten. Men sover som oftest på magen. Har insett at jeg ikke får gjort noe med det. Regner med at det går fint. Så jeg snur henne ikke..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Neida, så lenge de er store nok til å klare å snu seg selv igjen, så ikke stress med det. Det er mest når de er bittesmå og ikke klarer det at en anbefales å snu dem igjen:-)) Hannah sover konsekvent på magen, når hun får styre selv, på kryss og på tvers, opp og ned i sengen. Og vi lar henne gjøre det som føles best for henne vi:-))
♥Snulder Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg fikk litt hetta da Leah begynte å ligge på magen da hun var 7-8 mnd gammel. Men etter å ha snudd henne ett utall ganger i løpet av en kveld, så fant vi ut at det bare var å gi opp! Ligge på magen skulle hun!! Og det er fortsatt yndlingsstillingen. Hodet godt tredd ned i madrassen, med bleiestumpen rett til værs!
strikkballen Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg drev også og snudde lille-junior en 10-20 ganger hver kveld/natt en stund da han begynte å snu seg over på magen. Men fikk tips av kloke dib-damer om at når de greier å snu seg selv, kan de også snu seg tilbake. Så da droppet jeg det, og siden har han sovet som han vil.
Maud Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Minstemann sover også på magen. Hadde en i barselgruppa som helsestasjonslegen betegnet som aktiv pluss. Han snudde seg tidlig... Helsesøster mente det var farlig å la ham sove på magen. Mamma'n prøvde å snu ham hver gang hun så at han lå på magen. Effekt- veldig sliten mamma og baby som allikevel sov på magen. Lage "mur" av puter så han ikke skulle snu seg. Ingen effekt. La ammeputa i senga. Ingen effekt. Kjøpte babysafe (sånne seler som gjør at de ikke kan reise seg). Effekt - han snudde seg, men satt fast i selene og kunne blitt kvalt. Resultat. Hele barselgruppa var veldig enige om at dette er en kamp man ikke kan vinne og tok den ikke på sine egne barn...
fru <3 Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 lillebror<3 har sovet på magen hele tiden han. Først på min og så på sin egen =0). hadde mageverk første månedene og roet seg kun på mammas bryst, som en liten frosk lå han der og tidvis sov. Mammaen sov ikke like godt da men.... etterhvert gav den mageverken seg litt men lille <3 ville likevell bare ligge på magen.Jeg var nervøs i børjan, men han har altid vært en sterk krabat og snudd hodet sitt godt fra side til side når han lå på magen. Nå er det turning som er tingen, flikkflakkmedbaklengsskru =0)
phantomet Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Måka derimot...vil ikke ligge på magen.... men han vil derimot ligge på tvers i sengen sin...noe han er altfor lang til,, Dermed så har nå phantomet fått to oppgaver... 1. Amming 2. Snu sinna måke i riktig himmelretning x antall ganger iløpet av natten Ikveld har jeg prøvd å være lur...og laget en fiktiv "vegg" mellom sprinklene i sengen og den myke sengekanten, slik at boltreplassen blir mindre... Likefullt vil den stae måka snu seg 90 grader... jaja, verdt et forsøk ihvertfall....
Babyonboard ;-) Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2007 Hehe... Så godt å høre at det er flere... Jojo sovner i de mest halsbrekkende stillinger, og ja jeg flytter på henne. Kan jo ikke la henne ligge med begge beina ut av sprinklene hele natta ;-) Noen som har tips om sånne vegger til sprinkelsenga som er høye OG stive? Har sett endel, men de er så myke... Hun demonterer glatt det meste det lille søte barnet ;-))) hahahaha
Karomamma Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Jepp, det er flere akrobater her Karosnuppa har sovet med ræva i været og (da hun var litt mindre) med ben og armer ut gjennom sprinklene med beskyttelsen trøkket ned mot madrassen. Nå er hun 20 mnd og prøver å klatre ut av senga... Har ikke sett annen sprinkelbeskyttelse enn de i bomull som knytes på. Jeg fikk tak i en som var litt stivere og bredere enn den vi hadde på Barneverden (Barnas Hus) på Alnabru. Lurer på om jeg skal fjerne beskyttelsen like greit. Når gjør man det egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå