Gå til innhold

Hvordan skal jeg fortelle det...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og pappaen til mitt barn skal flytte sammens igjen.

Vi har ikke vært sammens på 1år eller noe,og i mellomtiden har jeg blitt gravid så jeg venter barn med han igjen.

Vi har blitt enige om at vi vil prøve å se om det fungerer denne gangen,så skal flytte sammens igjen.

Men hva skal jeg si på trygdekontoret,må dit for å stoppe stønadene jeg har fått, og blir de "sure" om de finner ut at jeg er gravid med hans barn og vi ikke har bodd sammens?

Det at jeg ble gravid skulle egentlig aldri ha skjedd,men gjrot er gjort,tar ikke abort av den grunn,og vi har ikke vært uvenner eller noe pga. det.

Men hva skal jeg si til TK,de blir vel å spørre hvorfor vi flytter tilbake til hverandre,eller er det noe de ikke har med å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et lite spørsmål til.

hvor lang tid fra man søker om engangsstønad til man får det,er over de 26ukene man må være for å kunne få det,men fant ikke noe på nav.no som stod hvor lang tid det tok å behandle dette?

burde jeg dra til trygdekontoret å snakke med dem,eller kan jeg ringe å si ifra at vi skal flytte tilbake sammens igjen..er ikke så glad i slike kontorer.

Skrevet

ingen som kan svare meg?

hilsen HI

Skrevet

Trygdekontoret skal gi blaffen i om dere får barn sammen igjen elelr ikke. Det har de ingenting med. Det de er opptattav er hvem som bor i husstanden din. Bare si det som det er, at dere skal ha barn og når dere flytter sammen igjen. Lykke til!

Skrevet

Det er jo bare å si det som det er det :) Lykke til!!

Skrevet

takk.ble litt lettere nå ja.men er så redd for å dra til TK her,de er veldig sure og har liksom aldri tid,da jeg var sist på TK var for å ordne med stønader og slikt,er jo 1år siden,og var i en annen kommune og hun der var ung og kjempesnill og forståelsesfull.

men de må vel være enig om at det er jo bra at vi prøver nå som vi skal ha et barn til,at jeg ikke er alene med to.

men er ikke så glad for disse offentlige kontorene,og er litt hormonell for tiden,så tyr lett til tårene,og vil jo ikke det.

Skrevet

engangs beløpet sender nav så fort du har gått over 26 uke. men lønner seg og ringe og få sjekket det når du er 26 uke på vei....

det andre spørsmålet vet jeg ikke noe om...

lykke til

Skrevet

Skriv et brev:)

Det pleier jeg å gjøre når jeg ikke har lyst til å gå og prate med de på tk... Skriver bare et saklig og ordentlig brev, og så får jeg skriftlig svar tilbake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...