Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg pusser tennene på dattera mi så strammer hun overleppa og lar meg nesten ikke slippe til når jeg skal pusse framtennene hennes. I går klarte jeg å få lov til å løfte overleppa for å undersøke litt (dette har hun vært helt hysterisk mot) og da oppdaget jeg at den strengen vi har der sitter så langt ned på henne - helt ned mellom fortennene. Er det noen som har opplevd det samme? Det synes liksom ikke utenpå at hun har dette så langt ned så jeg har ikke tenkt over det før. Det er jo derfor hun har vært så stri. Nå pusset vi tennene først på den ene siden og så på den andre siden og da gikk det mye bedre motfor at jeg har prøvd å pusse frem og tilbake og sikkert truffet denne strengen. Er det noen som har erfaring og evnt. vet om denne kan kuttes (det gjør de ihvertfall med stramme tungebånd). Jeg kommer til å ta dette opp med helsesøster, men tenkte det kanskje er noen her inne som vet noe om slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er også slik. Vi har også strevd fælt med tannpussen. Mannen min tok det opp på 1-årskontrollen med lege, og han sa at han ikke trodde det var noe å tenke på. Jeg slo meg til ro med at det derfor var normalt og tenkte at den kanskje ville komme lenger opp etter hvert (hvis du skjønner hva jeg mener). Men vil gjerne høre hva andre sier jeg også. Uff, jeg håper virkelig ikke det er smerter som gjør at hun gråter ved hver tannpuss......

Skrevet

Takk for svar. Det er nok normalt dette også - som så mye annet :-) Tannpussen går ihvertfall mye bedre nå, også har jeg kjøpt elektrisk tannbørste som gjør at den kan holdes litt mer rolig når vi pusser istedetfor å gnikke så mye frem og tilbake. Og det var jo veldig morsomt med noe som durte da :-)

Skrevet

Jeg fikk operert bort leppebåndet da jeg var 6 år gammel. Det ble gjort på sykehuset, og jeg fikk 6 bedøvende sprøyter før de klippet ("hører" fremdeles lyden). Hadde ikke noe spesielt vondt i ettertid.

Leppebåndet gikk forresten ned mellom fortennene mine.

Skrevet

Mi jente som nå er 6 år hadde leppebåndet ( oppe) imellom tennene. Jeg gikk til legen med henne, og han ble ganske forfær, hadde aldri sett det på noen før.

Han henviste oss da til sykehuset, vi dro dit, men måtte få ny time siden hun var så pass stor at det ikke bare var å skjære over i full fart, de sa at hun kom til å få en helt lett narkose. Hun var da mellom 2-3 år. Men hun fikset det selv, var uheldig og ramlet, og kuttet det selv, heldigvis:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger - jeg kommer nok til å ta dette opp med lege/helsesøster så får vi se. Båndet går liksom helt ned der fortennene begynner - også har hun glippe mellom fortennene. Er veldig søt da :-) Vi får se hva de sakkyndige sier - må vi ta det bort så gjør vi det. Det virker ikke som hun plages med det - bortsett fra når vi skal pusse tennene, men det er jo ille nok det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...