Gå til innhold

Flere her som ikke krabber og sitter selv ved 8 md?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten fyr her som for det meste bruker dagene på å rulle seg dit han vil, men krabbing er det ingen tegn til enda. Er heller ikke spesielt interessert i å sitte - tipper bare over ende. Å stå derimot og å hoppe opp og ned er kjekt :) Får inntrykk av at alle babyene her inne suser avgårde allerede ved 6 mnd, så bare lurer på om det er flere babyer her som er litt "makelig" anlagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke normalt å suse av gårde ved 6mnd alder..?? Det er nok bare at vi alle er stolte av våre små og synes det er stas med alt de gjør tidlig. Så det er det som nevnes her inne.

Min satte seg opp selv ved 8mnd og reiste seg opp på to. Han er nå 9mnd og går langs bordkanten, men han krabber ikke..

Mange som ikke krabber før rundt 10mnd alder.

Skrevet

nei...he he...min krabber, men begynte ikke før etter 8 mnd...trodde hun var tidlig ute jeg... he he..det sier helsesøster...det er vel mer sånn at de som har babyer som er tidlig ute legger ut flere slike innlegg? Ikke vet jeg...ingen i barselgruppen min krabbet ved 6 mnd iallefall...

Skrevet

Hehe neida, skjønner at det ikke normalt å være så tidlig ute, og er ikke bekymret ;) vet jo at det kanskje er de som har babyer som er tidlig ute som ofte svarer på sånne tråder, så hadde bare lyst til å høre fra de med babyer som ikke er så tidlige :)

Skrevet

Min kan sitte ganske støtt og lenge men setter seg ikke opp selv så da setter jeg han ikke opp så mye heller..

Han ruller rundt dit han vil.. Krabber ikke, men hoppe opp og ned og stå liker han veldig..

han er 8mndr :)

Skrevet

Minstemann her er 9 mndr om noen få dager og det var først forrige uke han begynte å sitte selv.

Han rullet dit han skulle, men nå er det åling. Ikke begynt med å krabbe på knærne, men ser ikke ut som det er lenge til.

Skrevet

Takk for svar :) Er litt spent på om mini i det hele tatt kommer til å krabbe, det gjorde nemlig hverken jeg eller sambo, vi begynte rett på gåinga..Men dette var jo i gåstolens tid, så det kan jo ha noe med det å gjøre :)

Skrevet

Tror ikke du skal være bekymret, her er hun ti mnd og setter seg ikke opp enda men har så vidt begynt å stå på alle fire, uten å krabbe. Hun er ellers en kvikk frøken!

Skrevet

Jenta mi er snart 9 mnd. Sitter ganske stødig, om underlaget ikke er for glatt og hun blir overivrig. Setter seg ikke opp selv. Krabber ikke, men åler seg dit hun skal. Men å hoppe er tingen, gjerne stå i sofaen og holde seg i ryggen. Da hopper vi til vi tipper over, og det er stas. Falle med nesa først i sofaen, det morsomste i hele verden.

Skrevet

hei=)

mini her pg er 8 mnd...han krabber ikke,viser ikke tegn en gang til å begynne å lære seg det...sitter selv i noen få sekunder av og til, men setter seg ikke opp selv. sitter stødig viss han holder seg i noe bare.

men han kommer seg alikevel fram på et vis:P han ruller, og når han ligger på ryggen så løfter han rumpa med bena pg sparker fra. og han kommer seg langt avgårde på den måten=)

ellers vil han stå heeeeele tiden, men reiser seg ikke selv. men klarer fint å stå når han holder seg til noe viss me løfter han inntil noe. men gjør jo selvfølgelig ikke det så ofte da=)

Skrevet

Sies at de ikke skal sitte før de krabber, så ikke lurt å prøve å få de til å sitte. Min eldste gutt begynte å krabbe da han var ett år, men dro seg jo fremover på andre måter. Min andre er nå 6 mnd og jeg tror det er leeeenge til han krabber.

Skrevet

Mini satt støtt som fjell da han var 8 mnd, men satt seg ikke opp selv. Unngikk derfor å sette han opp, lot han heller leke mens han lå på magen.

Trodde at han aldri skulle komme seg fram her i verden, men plutselig da han var 9,5 mnd begynte han å åle. Etter en mnd skjedde masse på en gang. Begynte å krabbe, reise seg, sette seg opp, spise selv og peke i løpet av en dag eller to :o)

Nå er derimot de deilige "rolige" dagen over, he he!

Skrevet

datteren min er 9 mnd i morgen... hun begynte å krabbe når hun var 8 mnd og en uke... hun satt seg opp selv en uke før hun ble 8 mnd... men hun kunne sitte alene fra hun var 6 mnd...

det er veldig forskjllig fra barn til barn..;)

Skrevet

Min er snart 9 mnd og må ha støtte når han skal sitte. Vi kan slippe taket i han, men han detter fort til siden eller bakover. Han krabber ikke men åler seg fremover og står i krabbestilling.

Din baby er nok helt normal! Det er ikke vanlig å krabbe ved 6 mnd.

Skrevet

Ennå en bedagelig liten kar her:-)

Han er 10 mnd og hverken setter seg opp, krabber eller reiser seg opp på to. Han åler seg fremover i en rasende fart (raskere enn de som krabber..hehe) og kommer seg opp på alle 4.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) En ting som er sikkert er at småttisene utvikler seg i sitt eget tempo - så det er bare å nyte de relativt late dagene - enn så lenge :)

Skrevet

Hun ruller og åler seg mye, og går opp i krabbeposisjon og gynger, men krabber ikke. Hun sitter ikke opp heller, men "halvsitter" med en strak arm i bakken. Hun er 7,5 mnd. Broren satt rak i ryggen da han var 6 mnd. men hun her tar det mer med ro. Tipper hun vil være mer enn 8 mnd før hun sitter ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...