Gå til innhold

Hvorfo har datra mi "jokke" bevegelsser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det der hørtesa litt teit ut.

Men det jeg mener er:

Hun er snart 14 måneder.

Hun har siste uka, hatt en tendens til å bli liggende litt sånn på hofta på gulvet, og da blir hun heilt stille, og ligger å beveger underlivet i "jokke-bvegelser".

Unskyld uttrykket, men jeg vet ikke heilt hvordan ellers jeg skal beskrive det.

Jeg trodde først hun kanskje klødde nedentil. For jeg vet selv fra når jeg har hatt sopp ol, at den type bevegelse "lindrer" på ett vis.

Men hun er ikke sår, har ingen prikker eller rødhet nedentil.

Noen andre som har opplevd at ungene gjør sånn?

-Eller som har noen forklaring på dette?

Er dette noemalt?

Hun kan bli liggende sånn lenge.....mange mange mange minutt.

Hun kan også begynne å bevege underlivet/hoftene slik når hun sitter i fanget.

Hun kan ikke å gå enda.

Synes dette er litt ekkelt jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe - du har ei slik ei du også :-) Frøkna mi gjør også dette. Særlig når hun skal sove. Også når hun sitter på armen med bena rundt på hver side. De er jo sexuelle fra veldig tidlig alder og jeg har egentlig slått meg til ro med at dette er noe hun gjør fordi hun finner behag i det. Hun har aldri vært sår ihvertfall. Dattera til mannen min gjorde også sånn da jeg ble kjent med henne - hun var da 4 år gammel. Artig å høre om andre har opplevd dette også. At det er normalt er jeg helt sikker på!

Skrevet

Er vel muligens det som kalles barneonani. Min søster gjorde dette fra en alder av 10 mnd. Hun onket på dyner og puter så sengen ristet.

Når de blir eldre og bleien forsvinner blir vel dette mer normalt. Mange barn som begynner tidlig. Når de blir eldre gnir de seg ofte mot sprinklene i sengen, mot stoler o.l. og er helt i sin egen verden.

Men for all del ikke kjeft på jenta! Viktig at du lærer henne at alt med kroppen hennes er positivt og at det er lov så lenge hun gjør det for seg selv på rommet f.eks når hun blir eldre.

Om du søker på "barneonani" på google finner du sikkert mye informasjon om dette :D

Skrevet

Det har min datter også vært gjennom. Ingenting å gjøre noe utav. Helt normalt

Skrevet

Er dette noemalt?

Hun kan bli liggende sånn lenge.....mange mange mange minutt.

Hun kan også begynne å bevege underlivet/hoftene slik når hun sitter i fanget.

Hun kan ikke å gå enda.

Synes dette er litt ekkelt jeg.

----------------

........finnes ikke mere normalt i livet enn litt selvkos.

Når dem er så små er det bare la dem holde på og overse dem.

Når hun blir litt eldre og kan snakkes til, kan du fortelle henne at du vet at det er godt, og det er helt greit, men at hun bør gjøre som mamma, enten gjøre det på badet eller på soverommet, og helst når hun er alene....

Og hvorfor er det å kose med seg selv ekkelt?

Gjør du ikke det selv da? Om ikke akkurat i denne perioden av livet ditt, men før f. eks?

Skrevet

Så dere mener rett og slett hun onanerer?

Ja, jeg vet det å onanere sikkert er normalt, men synes det ikke er så trivelig når veslejenta mi ligger å onanerer på gulvet når vi er på besøk hos forl og spnn.

Og er det sikkert det er onani da??

Skrevet

Høres ut som det..

Det du kan gjøre når hun blir litt eldre er å forklare henne at sånn får hun bare gjøre på badet eller når hun er alene på rommet sitt..

Om du syntes det er "pinlig" når dere er på besøk så kan du jo bare løfte henne opp og aktivisere henne med noe annet.

Det er ihvertfall helt normalt.

Skrevet

:-) Dette er helt normalt. Hun har rett og slett skjønt det!!

Datteren min begynte rundt 7-8 mnd og kan til tider gjøre dette enda (er 20 mnd). I barnehagen passer de på at hun er med i lek, fremfor å legge seg ned på gulvet (tendens til det når hun er sliten).

Vi er opptatt av å ikke hindre henne i dette, men etterhvert fortelle at det er mest passende når man er alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...