mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har invitert til Knertens bursdag til søndag (blir 1 år på torsdag) Og det falt aldri den litt sløve hjernen min inn at det var morsdag.... Men svigerinne og svoger trodde ikke de kunne komme pga. morsdag. Hos oss blir det "feiret" med av mamma får sove litt lenger, det blir tegnet kort til den store gullmedalje og Storebror og pappa`n lager frokost. Og så blir det kake eller vaffler litt senere på dagen. Er det jeg som er rar,..., som synes det er litt dårlig unnskyldning for å ikke komme i nevøens 1 års dag??
Reveenka Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Kunne ikke komme pga morsdag? I alle dager... Vi feirer ikke dagen utover det at jeg får sove lenge, etter at jeg først har blitt vekket av alle revungene som har tegnet kort - og så sørger vi for at vi har en god middag. Det samme gjør vi på farsdagen - men da er det selvfølgelig pappaen som får sove lenge, hehe..... c",) Men ellers går dagen avsted på "vanlig" vis; dvs vi gjør det vi pleier å gjøre - ungene ut og leker; eller de får besøk av venner/går på besøk Så er det svømmekurs om ettermiddagen, før vi skal feire ettårsdag vi også - det lille revegullet fyller ett år på søndag. Hvis noen hadde takket nei fordi de skulle feire sin egen morsdag, hadde jeg virkelig begynt å lure, ja............... Nå er det jo ellers sånn her at bestefar ikke pleier å være hjemme i februar, så han har de siste årene gått glipp av bursdagene til nesteldste revungen, og en fødsel...Men det er klart at det er godt og varmt på stranda i Spania eller Thailand i stedet, da....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Nei, da var det ikke bare jeg som synes det var rart. Besteforeldre av i dag er et kapittel for seg..... Ikke alle selvfølgelig, men noen. Vi har noen eksemplarer av den arten vi også. Som må gjøre mange andre, mer spennende ting enn å tilbringe tid med familien. Og jeg kan med sikkerhet si at jeg ALDRI skal gjør mot mine barn, det noen av våre foreldre har gjort mot oss... (litt bitter kanskje, men jeg lærte en ting eller to da pappa døde..)
Reveenka Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Ja, husker det du har skrevet om dette før - det er jo noe av den samme situasjonen vi har her, etter at min mor døde.... Jeg vet også mye om hva jeg aldri skal gjøre mot mine barn; gubben og jeg har hatt noen laaange samtaler om dette natterstid de gangene det har blitt servert skuffelser på skuffelser....
♥Snulder Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Du er ikke det grann rar! Synes det er mer merkelig at man ikke kan komme i bursdag pga morsdag jeg.... Jeg får sove så lenge jeg vil.... det vil si i 5 minutter til kaffen er klar... fordi 5-åringen ikke klarer å vente med å levere kort og gave:) Men han jeg bor i hop med lar meg sove stadig vekk ellers i året, så det er helt greit!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2007 Da var kanskje det den beste "unnskyldningen" de kom på da. Så slipper de å gå i bursdag, forstår ikke helt hvorfor men... Vi har jo ikke noe usnakket med noen, men vi er alle forskjellige.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 her forventer jeg - frokost på sengen, kanefart til et vakkert paradis, hvor flagg og fane og orkester står og venter på meg, mens ODDemann synger "heim til mor". Så flyr vi med helikopter hjem hvor kokker har laget de deiligste retter og jeg får sitte i sofaen og bare bli servert.... film og sjokolade og komplimenter og nye sko og ........ ellers så har vi bare en helt vanlig søndag. :-)
Babyonboard ;-) Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Er første morsdagen i år da, så jeg aner ikke ;-) Men hadde vi fått invitasjon til bursdag så hadde vi gått i bursdag! Og jeg hadde nok blitt litt fornærma/skuffa om noen takket nei til Jojo's bursdag pga av morsdag... Kan jo feire morsdag hele dagen FØR bursdagen vel? Som sagt over, det var vel den unnskyldningen de kom på.....
Karomamma Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Vi tar det ikke bare litt piano, men helt fullstendig piano. De som ikke vil komme i bursdag, får seile sin egen sjø. Verst for dem å ikke være der det er moro og kake, mener jeg
Trollmora Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Vi feirer morsdag og farsdag og bursdag og det som er! Den voksne som har "dagen" i vår heim får servert kaffe/te på senga med pakker og kort. Resten av dagen er som en vanlig søndag, ev inngår baking av toro-kake i formiddagsaktivitetene. Blir vi invitert bort så: HIPP HURRA! Da kan vi pynte oss eller spise middag/kake som andre har laget og vi slipper å tenke på opprydding og forberedelser. Jeg skjønner at vi alle har våre egne ritualer og tradisjoner, men hvis noen av våre nærmeste inviterer til bursdag så hadde det gått foran en hvilken som helst annen aktivitet oppfunnet av handelsstanden!
Trollmora Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 ps Før vi fikk barn innførte jeg husmor-dag på morsdagen! Rett å slett for å feire husmora med kaffe på senga og presang og god middag! Trollfar fikk husfar-dagen på høsten så det var full likestilling )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Frokost på senga, fersk avis og kanskje en liten gave. Før når de store var små hadde de alltid hjemmelagde kort som de ga meg:-) Ikke mye styr her i gården på sånne dager, og ja, selvfølgelig hadde vi gått i bursdag om vi var invitert bort den dagen!
Dailis Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Er det sant?? Har jeg aldri hørt om, hehe. Morsdag her er at mannesaken og ungene lager frokost (noe de stort sett gjør hver søndag....bortskjemt jeg...) og så forsøker de å lage en kake, og det er alltid like koselig=D Og kanskje noen blomster, Men det er det... Jeg skal på stranda og grille jeg på morsdag,DET gleder jeg meg til det=D Så ja, det synes jeg var en dårlig unnskyldning.
Maud Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 Det var en underlig unnskyldning. Hos oss feires det ikke. Hvis jeg er heldig, lager mannen frokost og storebror lager nok en tegning. Minstemann hadde faktisk med seg kort fra barnehagen til farsdag og har vel kanskje det til morsdag også? Lurte på å invitere foreldrene mine på middag. Da får mamma ferdig middag, det får hun ikke hjemme. De inviteres til middag ellers også, men kan jo late som om det er i anledning morsdag denne gangen.
___ Skrevet 6. februar 2007 #15 Skrevet 6. februar 2007 Vi feirer veldig lite. Kort fra ungene og pappa. Kansje en god middag. Blomster eller konfekt til min mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå