Gå til innhold

fortalt elever


nr 2 i oktober?

Anbefalte innlegg

ja nu har eg sluppet nyheten til elevene mine.

de ble jo så søte i ansiktene sine, syntes jo det var fryktelig morro!!

så nu e det kjempegørr om det ikke bli noe av, av enda flere grunner... de er jo bare 1-2klasseelever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det går jo helt sikkert bra nå som du er så langt på vei.. hihi.. kan tenke meg de syntes det var gøy ja.. de er jo så søte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bolleiovn:)

 

Så digg da,tenk hvor mye kjekt dere har å snakke om framover nå!

Kommer til å gå helt fint, til sommeren er vi mammaer alle sammen:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også lærer; må vite- fortalte du det til foreldrene først, evnt i gangen eller på foreldremøte? Spurte barna deg om det eller var dere inne på temaet på en eller annen måte? Eller bare fortalte du det som en stor nyhet? Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det selv. Elevene mine er like gamle som dine. Rektor synes jeg kunne ta det på et foreldremøte, men det er jeg ikke enig i fordi det møtet kommer vi ikke til å ha før det er forseint, (i april) i forhold til at magen vil være stor....og da vil de jo antagelig se det selv, både foreldre og barn. Gidder ikke å ha ekstraordinært foreldremøte i februar fordi jeg skal ha barn!

Så pliis fortell litt om omstendighetene rundt når du fortalte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager. Høres liksom veldig dramatisk ut å måtte informere foreldre først. Er jo en helt naturlig ting og teit ikke å ha fortalt det når magen har blitt stor.

Jeg er lærer på vgs så hadde i grunnen ikke det problemet men fortalte det når magen ble synlig for å unngå spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare fortalte det som en nyhet... en del av foreldrene visste det fra før fordi de jobber sammen med meg som lærere, og fordi jeg kjenner noen fra før. men e hadde lyst til å fortelle dem det selv :)

syntes det passa å fortelle dem det nu når eg e litt uvell og utilpass stadig vekk.. e jo greit at de vet hvorfor... e jo ikke en sykdom!!! gidda ikke noe avslørende foreldremøte - det må da være måte på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei.

Er lærer selv og sendte hjem en lapp hvor det stod at jeg skulle ut i svangeskapspermisjon. Da fortalte foreldrene det til elevene og det gikk helt fint.

Jeg synes det var greit å opplyse om det før magen ble alt for stor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1. klasse og fortalte dem det da jeg var ca 16 uker på vei. Vi har klassemøte hver uke og da benyttet jeg muligheten. De ble kjempe lei seg for at jeg ikke skulle ha dem til høsten - men tror ikke de skjønte helt det med babyen. Litt mer virkelig når de først får se den. Elevene gikk jo rett hjem til foreldrene og fortalte det, og da slapp jeg ha noe foreldremøte. Spurte ikke rektor om hvordan jeg skulle slippe nyheten engang, jeg. Mange av foreldrene har kommet & gratulert meg den siste uka og gitt meg klemmer.

SÅ jeg tror ikke du trenger å stresse så mye med det - bare fortell det til barna, så vil det ordne seg selv;) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til elevene mine igår. De er aldersblandet gruppe med 1 og 2klassinger. De ble helt ville og glade og ville være med å bestemme navn med en gang. "Hva heter babyen?" lurte de på, ettersom jeg sa jeg ikke visste hva den skulle hete var det en som syntes vi kunne kalle den for Nurket så lenge. De var virkelig søte. De trodde nok at jeg kom til å ha med babyen på jobb etter sommeren men da jeg fortalte at jeg nok måtte bli hjemme å passe på babyen syntes de at jeg måtte komme på besøk så de fikk se den. Jeg vet ikke om de har sagt det til foreldrene, men jeg bruker alltid sende ut fredagspost for å fortelle hva vi har brukt uka til og der skrev jeg at jeg har fortalt elevene at jeg skal ha baby til sommeren. Får håpe at det er nok informasjon... Det ble veldig fint og var ikke noe styr egentlig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...