Gå til innhold

vippestol - når, hvor mye og hvordan bruker dere denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt avhengig av alder da...

Vi har en vibrerende sak med babygym, så mange bruksområder. I begynnelsen brukte vi den som kolikk-medisin og når vi skulle spise. Da fikk vi matro:) Og på badet mens jeg dusjer.

Nå bruker vi den når hun får grøt, og litt foran tv når hun er "umulig" og vi spiser. Hun sitter ikke i den "for moro skyld", det er pga våres behov for to frie armer...

Skrevet

Vi bruker den kun når jenta skal spise.

Skrevet

vi lånte en vippestol..og er veldig glad for at vi aldri kjøpte en..har brukt den to ganger eller noe..og hun er 9 mnd

Skrevet

kom for fort anig knapen..:)

vi bruker tripp trapp stol når hun spiser...og har alltid bare lagt henne på gulvet i stedet..det er mye bedre for dem... så lenge de vil ligge der da..;) så når jeg har dusjet så har hun lagt på gulvet åsett på meg..hehe..

men vi lånte også en sånn disse fra fisher price..den satt hun oppi litt når hun ble grinete... da roet hun seg med engang..

Skrevet

vi tok dette opp med fysioterapaut på barselgruppa, og hun presiserte at vippestol er OK når man må for å få dusjet eller få matro, men ellers skal barna ned på gulvet for å få utviklet seg, både fysisk, motorisk og nysgjerrigheten. De blir passive i en stol. Så vi brukte den når han fikk grøt (nå er han stor nok til tripp-trapp) eller når jeg var alene hjemme og måtte dusje.

Han har vært masse på gulvet siden han var liten, under en babygym eller med andre leker og er nå 9 mnd og utrolig tålmodig på gulvet. Der storkoser han seg!!

Skrevet

Takk for svar. Det samme sa helsesøster til meg og jeg brukte aldri vippestol før sønnen min begynte å eksperimentere med grøt og fast føde - da var den fin. Nå har vi fått barn nummer 2 og jeg ser jo at hos andre som har brukt vippestol så roer barnet seg veldig, og det er jo ingen ulempe hvis baby er urolig og vi skal ha en koselig middag med storebror, jeg har bare fy,fy fra helsesøster i bakhodet mitt ifht vippestol og "kvier" litt for å bruke den... men jeg tenker da bare for å få en liten rolig stund for storebror, ellers ligger baby på gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...