Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 hvordan ble det å måtte vekke barna??Gruer meg så fælt til det,bare 1 uke igjen.Sover vanligvis til 8 men må vekkes før kl 6 når vi skal på jobb begge 2.Ble de sure,og sov de mere på dagen?
Mari T Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Dette går nok helt greit! Jenta mi sov mer på dagen når hun måtte opp tidlig. Jeg likte tanken på at dagen hos dagmamma ble kortere. Hun ble ikke sur, sov gjerne litt i bilen på vei til dagmamma. Ellers går det seg til, det ordner seg. Lykke til!
Nickeguri Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har jobbet et halvt år, men har bare vekket jenta mi på 18 mnd et par ganger. Hun pleier å våkne av seg selv ca 06 - 06.30, og det passer veldig bra. Hva med å legge jenta di tidligere på kvelden? Eller sover hun så mange timer om natta at det blir veeeldig tidlig legging? I så fall venner hun seg nok til at hun sover mindre på natta og mer på dagen. Dette går seg nok til, skal du se!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Vi må vekke vår jente hver morgen. Jeg gjør det rett og slett så skånsomt som mulig. Jeg står opp og ordner meg selv først. Så bruker jeg å sette opp døra hennes litt så lyset slipper inn. Hvis hun ikke våkner da setter jeg opp døra mer og mer og begynner med noen gjøremål rett ved rommet hennes og da går det aldri lang tid før hun våkner. Også passer vi på å kose litt rett etter at hun har stått opp så det blir litt myk start på dagen : ) Er veldig sjelden sur (i motsetning til de få gangen pappan har henne om morgene og river henne opp av senga. Hi hi) o morgenen. Hun sover litt lenger om dagen i uka men det kan jo like gjerne være fordi hun leker som at hun er trøtt. Dette går nok bra! Lykke til!
-Bobsi Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Skjelden at vi vekker henne, hun våkner stort segg av at vi begynner å romstere utenfor døren hennes, badet ligger nemlig rett overfor hennes rom. Drøyer det, åpner vi døren så går det ikke lenge før vi hører at hun begynner å bable. Søvnmønsteret på dagen etter at hun begynte i barnehagen for en mnd siden er helt tullerusk. Slik hun brukte å sove passer ikke in i forhold til aktiviteter i barnehagen, så nå er det litt i hytt og pine mens hun kommer inn i en rytme som passer både henne og dagsrytmen i barnehagen. Men hun har ikke problem om kvelden av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå