Gå til innhold

Noen som har opplevd at øyefargen har forandret seg sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at barna kan forandre øyefargen helt til de er 1 år, men på de fleste skjer det vel i løpet av de første dagene. Noen som har opplevd at det har gått mange mnd, eller opp mot ett år før de fikk sin endelige farge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt at de skifter farge på øya de første dagene.

Har forstått det slik at det tar lengre tid jeg.

Trodde ikke de fikk sin egen øyefarge før de hadde rundet 6mnd eller nærmere året.

Stort sett alle babyer har jo blå øyer så vidt jeg vet.

Men det er vel forskjell fra barn til barn også.

Skrevet

De skifter farge som oftest i løpet av de første mnd.. Men mener å ha hørt noen har byttet opptil ett år..

Skrevet

Det sies at innen det første året skal øyenfargen bli endelig.

En venninne av meg fikk en gutt med knallblå øyne, som etter en mnds tid har fått lysebrune.

Jeg hadde brune når jeg var liten, og rundt 8-9 års alderen ble de mer og mer grønne. nå har jeg "kattegrønne" øyne =) Det samme hadde sambo, brune som liten, og grønne nå. gutten vår har også brune, og jeg regner med at han får grønne når han blir "stor"

Men jeg ser jo på pappas øyne at de har forandret seg litt i fargen i løpet av noen år... så jeg har en teori om at øynene aldri har en endelig farge, men at den ved et tidspunkt kommer til den fargen som skal dominere øynene resten av livet.

Skrevet

vår jente fikk ikke det som ser ut til å ha blitt hennes "endelige" farge før hun var nærmere 2.. først var de jo blå, så så det ut som om de skulle bli brune eller grønne, men så var det en laang periode hvor noen sa hun hadde blå og noen sa de var grønne... De er endt opp olivengrønne :o))

Skrevet

Mye forskjellige meninger her ser jeg, det jeg har hørt er at når barnet er 2 år har h*n fått den fargen h*n skal ha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...