fru <3 Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Man hører at når man ammer skal man gå ned i vekt, at lageret av overflødigheter liksom skal slippe taket??? Erfarte det motsatte jeg... Noen flere?
Ronja65 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 JEG..... har aldrig vært så tung:-(( Prøvde mine shorts i sta, da vi drar til varmere bredgrader på lørdag...De var for trange:-((( Gikk på Grete Roede kurs, men gikk ned kun 3 kg, de la jeg på meg i jula igjen....
alcaa Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Ser ut til at spørsmålet heller burde vært om noen har gått ned mens de ammet...?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg vet bare om noen ganske få som har rast ned i vekt i ammeperioden. De aller fleste jeg kjenner har heller lagt på seg, meg inkludert...
lifa og Eline Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har gått NED, alt for mye. Er slank fra før av og trenger ikke bli tynn når jeg er ferdig å amme, ettersom snuppa er ett år i morgen har jeg da ammet snart ett år og ammer fortsatt ganger om dagen. Er vel ca -4 kg. nå så burde kanskje slutte å amme pga. det. Men strides litt etter som det er masse næring i mm melken fortsatt. problemet er at jeg i hvertfall før jeg ble gravid ikke legger på meg men jeg håper jeg klarer å gå opp igjen noe av det jeg nå har gått ned.
Reveenka Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Opp i vekt under de tre første graviditetene - ikkeno ned under amming... Men med sistemann gikk jeg såvidt opp under graviditeten, og ned ganske mye under ammingen(men regner med at det reelle vekttapet egentlig var under svangerskapet, ettersom jeg la på meg så lite da - bare fire-fem kilo) Har egentlig hørt at det med amming og vekttap egentlig er en myte jeg - altså at ammingen ikke har noe med et evt vekttap å gjøre?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Har gått opp, først når jeg slutter at vekten går ned. Men så er jeg sulten støtt og spiser når jeg er sulten. Men kiloene ble borte sist og det bør la seg gjøre å få de bort denne gangen også.
61-modell Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 For mager, og influensa ordnet skikkelig med den saken. 11 kg. mindre enn på barsel for 7 mnd. siden. Men nervøs type, og frøken vil bæres hele tiden pust og pes.
Tiggywinkle Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har gått ned i vekt hver gang. Sist gang litt for mye. Dennne gang såpass at jeg holder vekten min, egentlig helt utrolig, for jeg spiser enormt mye. Spiser det meste jeg kommer over......men prøver å holde meg til sunne til. Men ikke'no problem å knerte en stor pose chips (etter en bedre middag......)
dritgrei hei hei! Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 ned..... og ned...... og opp....... også littt ned igjen..... og opp.... og litt ned ...... og opp igjen.... og opp.... og opp..... og opp.... og opp .........og opp he he he he..... og opp! og sånn går nu dagan.... "Moren min synes hun er for tjukk. Hun får visst ikke på seg bikinien sin. Derfor haar hun begynt å løpe for å galoppere av seg ridebukselårene sine." - (fra en av Unni Lindell's bøker)
Karomamma Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Opp opp opp og her er jeg... Var hos fastlegen her om dagen og veide meg for "moro". Moro... hahahahaha lizzom..... Fortsatt 13 kg mer enn da jeg ble gravid og på grammet det samme som for 1 år siden...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Gikk ikke ned et gram mens jeg ammet jeg...........så det der er no oppskrytte greier;-))
ettbarnsmammaen Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Opp opp opp opp opp opp opp opp.......... Hvor skal dette ende? Er jo ikke ferdig med ammingen ennå heller......og ute er det jo aaaaaltfor kaaaaaaldt til å gå lange turer.......og dessuten så greier jeg ikke å gå lange turer uansett fordi jeg blir tissatrengt nesten med en gang. Hmmmm..... noen flere her inne som opplever det, mon tro?
Maud Skrevet 6. februar 2007 #15 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har gått ned med begge mine, både det jeg la på meg som gravid og de kiloene jeg hadde i pluss før jeg ble gravid. Har hatt to temmelig glupske unger og dessuten har jeg vært mye ute med vogna med begge. Har tidligere skrytt av mine 15 000 daglige skritt med minstemann... La dessuten til meg ekstreme spisevaner. Etter at jeg begynte å jobbe og sitte stille, har kiloene kommet tilbake.
Blomman Skrevet 6. februar 2007 #16 Skrevet 6. februar 2007 amming funket ikke så veldig på kiloene på de de to første, men nå på nr tre har jeg gått ned i vekt ;-) Er snart 7 kg lettere enn da jeg ble gravid - og tror jeg takker nattammingen!
TORO-husmor Skrevet 6. februar 2007 #17 Skrevet 6. februar 2007 Gå ned i vekt, nei? Ikke det spøtt! Må faktisk slite litt for ikke å legge på meg igjen. De siste ekstra kiloene sitter skikkelig godt, -på overkroppen... :-P
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #18 Skrevet 7. februar 2007 Gått ned hver gang jeg ) Og takk og pris for det. Hadde blitt en ganske så pen størrelse på meg etterhvert hvis skulle gå i pluss for hver unge ja :-S Og nu er det noen få kilo igjen så er jeg atter en gang tilbake på vekten jeg har hatt siden jeg var 18 år :oP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå