Konita Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Tulla mi er knapt året, men fikk sine første tenner da hun var 4 mnd. Nå har hun munnen full - og tannpussen har blitt helt umulig!! og jeg er bekymret for tennene hennes! Vi "pusser" jo hver dag - men resultatet er vel egentlig en stor vits! Og hvordan skal det gå med tennene da? "Puss - så får du en nuss"- og lek og moro - "du pusser mine, og jeg dine" - alt er prøvd og prøves, men til ingen nytte. Kniper igjen munnen - og skal ha alt som er rundt omkring. (der jeg bor (utlandet) finnes det ikke fluortabletter heller som kan fristes med). Er det noen som kan gi meg noen supertips - hver så snill!! Takk på forhånd!
*Magic* Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Da har du kanskje prøvd at hun får holde en tannbørste selv mens du pusser med en annen også. Det er det som vanligvis fungerer best her. Vi har kjøpt en elektrisktannbørste med musikk, og det var stas. Men så nektet han plent å pusse med den, og da gikk jeg tilbake til "vanlig" tannbørste igjen, hvor jeg pusser med en mens han holder/pusser med en annen selv. Så da varierer vi litt, alt etter humøret;)
Moken Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Her i huset måtte vi rett og slett til slutt tvinge mini til å pusse, hun er 16 måneder og har fått mange tenner! Det var helt umulig å få til i begynnelsen, hun knep igjen munnen og vred seg unna. Det hjalp ikke med egen tannbørste til henne eller elektrisk tannbørste som noen foreslår. Pappa stålsatte seg en kveld og pusset tennene hennes med "makt". Det var et leven uten like, men tro det eller ei; etter den kvelden har tannpussen gått som en lek:-) Hun står på en krakk og lar oss pusse sånn som det trengs. Vi tøyser og tuller litt og øver på å spytte i vasken. Kanskje ikke ideelt å bruke makt for å pusse, men for oss var det siste utvei og en løsning som fungerte.
Mari T Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Hos oss hjalp det med litt barnetannkrem som smaker godt... Lykke til!
MrsLene Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Lano gakk gakken har tannbørsten til jenta mi, den ligger på føttene hans, og den låner vi av han mens vi synger flere korte sanger, på slutten får hu låne tannbørsten, pusser litt, tar den under vannet også legger den tilbake til gakk gakken når vi er ferdig. Dette er moro!
*Knerten* Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Hos oss hjalp det med en liten smak av voksen tannkrem faktisk, han likte tydeligvis ikke barne tannkremen.Nå går det så det suser og itillegg synes han det er gøy å si aaaaa og dermed gaper han. Men vi har brukt maaasse tid assa og han er 19mnd nå..Lykke til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå