Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 hva skjer om jeg ikke varsler i fra og kan de oppdage dette? Har jobbet noen fler vakter enn de har lagt inn i beregningen for os hos meg. Pengene er dessverre brukt opp og har ikke mulighet og dekke flere tusen inn igjen. Viss jeg sier fra selv, får jeg da mulighet til og tilbakebetale pengene uten noen form for bot eller straff??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Du burde ringe og si ifra, de merker det uansett men har du sagt ifra (gå gjerne innom og få et brev som sier at du har sagt ifra selv) kan du ha krav på at de trekker vekk noe. Jeg fikk dobbel sykepenger okt. 05 og har først nå rett før jul fått brev om det, begynte å betale denne mnd. Kjipe penger men... jeg sa ifra selv men fikk ikke noe bevis på det da jeg bare ringte og derfor trakk de ikke fra noe. Vet ikke om det er annerledes hvis du ikke har meldt fra om at du jobbet mer,da er det jo ikke noe de kunne gjort med det for å redusere os... Tror ikke du får bot, jeg fikk ikke det hvertfall, kun krav om å betale tilbake. Er anonym for en gangs skyld, er litt flaut
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Kan jeg ikke bare sende et brev i posten til dem? Vil nødig gå på nav og si dette syns det er bedre med et brev i så fall. Vil ikke risikere og bli trygdesvindler eller noe. Måtte du tilbakebetale alt du fikk for mye??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 du kan tjene ca 10% mer enn hva du oppga som brutto årslønn tror jeg... så det er sikkert ikke så farlig om det ikke dreier seg om mange tusen..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg ville ringt de, ikke sendt brev. Er jo bare å si at du fikk mer jobb enn beregnet og rakk ikke si ifra. Jeg må betale tilbake alt unntatt skatten de trakk. Men går fint det, trengte de pengene da jeg akkurat var blitt singel og måtte ha møbler...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Og de beregner pr år.. ikke pr mnd. Ergo, sørg for å jobbe litt mindre ett par mnd, så går det opp..
Snuppa! Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Jeg fikk også for mye os en liten periode,jeg sa ifra og betalte pengene tilbake. Det er jo bare sånn det er,hvis du ikke sier ifra blir det sett på som trygdesvindel og du må til trygdekontoret å forklare deg når de finner ut av det. For de finner uansett ut av det,tror de ser det når selvangivelsen kommer.
mamman&andrea Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har ikke peiling på hvordan reglene er. Har selv sendt inn begge mine arbeidsavtaler. Men selvfølgelig blir det jo noen måneder man arbeider ekstra og kanskje noen mnd der man jobber mindre. Tror ikke de mener at vi skal sende inn dokumentasjon hver eneste måned, hvs de bare får det timetallet som er meningen at du skal arbeide. Men hvis du tjener jevnt over mye mer enn det du har sendt inn, så bør du si ifra slik at du ikke havner i den situasjonen at du må tilbakebetale.
trillemamma Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Det er ikke farlig. Jeg har gjort samme feilen og gikk inn og snakket med de. Det som skjedde, var så enkelt, som at de trakk litt fra overgansstønaden hver måned, ca. 200. Jeg tror jeg skulle betale tilbake 6000.
Singelmamma og banden Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 De pleier som regel å være greie dersom man ringer inn og sier fra selv :-) Jeg gjorde en liten feil for noen år siden ang en utdanningsstønad som jeg da måtte betale tilbake (tk betalte det ut pr mnd i stedet for pr år, de gjør feil de også...). Men etter den feilen er jeg blitt så nøye på å si fra at de sier at jeg ikke trenger å si fra når det skjer bare en liten endring. De kan ikke drive å regne ut på nytt for hver mnd... Så ring og fortell at du har fått litt mer lønn enn ventet en periode, og spør om hva som skjer dersom dette bare er for denne perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå