Gå til innhold

Kan det være melkeallergi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår på snart 10 mnd har hatt bløte bæsjebleier, noen ganger 4 om dagen, ofte grønne og av og til slimete.

De tre siste dagene har jeg kuttet ut å gi grøt, bare brød og middag uten melk. Og nå har han 1 normal bleie om dagen....

skal jeg kutte alle melkeprodukter i 2 uker før jeg prøver igjen? jeg ammer, så jeg må vel kutte ut selv også da. jeg har spist masse sjokolade i helga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han forkjøla og tett i nesa? Om han er det, så er det mest sannsynlig bare slimet fra forkjølelsen som kommer ut den veien...

Ellers kan det være melkeallergi, eller glutenintoleranse...

For å finne ut om det er melkeallergi, kutt alt av melkeprodukter i kosten (og det er MYE mer enn du tror som inneholder melk) i minst to uker. Det tar to uker fra du kutter ut melka til alt er renset ut av kroppen. Både du og gutten må unngå melk. For å lese litt mer om hvilke produkter du kan og ikke kan spise/drikke, les litt inne på www.utenmelk.no

Håper dere finner ut av det!

Skrevet

ikke spesielt forkjølet nei, og bleiene ga seg samme dag som jeg kuttet grøten. Kom plutselig til å tenke på at han hadde grøtnekt en stund, og da var ha hard i magen. Så begynte vi med grøt igjen, og da har han hatt disse bløte bleiene. Må ofte bades etterpå og klærne vaskes... skikkelig bløte og tildels grønne.

tviler på at det er gluten, for han spiser jo brød nå. da ville han jo reagerte på det også. spiser stort sett kaptein sabeltann brød, uten melk.

jeg får kutte alt uten melk (vet det er mye, har kuttet egg allerede pga mistanke om allergi så vi leser på alt vi spiser...). Venter på time hos barnelege for å få sjekket han for eggeallergi før MMR vaksinen, så da får vi jo svar på dette med melk også.

Skrevet

Min har fått diagnosen laktose intoleranse,hun reagerer på melkesukkeret i melkeprod.

Men hun reagerte også på morsmelken,skrek så snart hun fikk melk i magen,og hadde mørkegrønne suppe avføring og sov ikke godt.

Men det har tatt oss snart 1 1/2 år,før det ble tatt på alvor,jeg var en hysterisk førsteganga mor som hadde en kolikk unge,og dem skrek unormalt mye fikk jeg til beskjed......Ja,kolikk hadde hun,men det var noe annet også.

Så vi begynte som du,å eliminere vekk enkelte ting i kosten hennes,og det ga resultater.

Etter at vi fikk hjelp,så har vi fått en helt ny unge som sover godt om natten.:o)

Skrevet

han har vrt sprutgulper som liten (da jeg fullammet) med masse magesmerter, det ble mye bedre da jeg sluttet å drikke melk. legen mente han bare var litt ømfintlig så jeg kuttet ikke andre melkeprodukter som ost, smør etc. Han gulper jo fortsatt innimellom og av og til kaster han også opp men det er sjelden nå. Jeg drikker fortsatt ikke melk, og spiser jo ikke pannekaker etc pga egg.

Men jeg leste ei som skrev at laktoseintolerense var utrolig sjelden på så små? og at da reagerte de ikke på morsmelk...?

hvordan ble diagnosen stilt?

Skrevet

håper du kan svare, du som fikk "en ny unge"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...