Gå til innhold

Phuket i mars..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi bestiller oss tur å reiser til thailand den 15 mars..snuppa vår er 14 mnd..

Har lest masse om å reise me barn,men likevel.. er det noen absolutt viktig ting å huske på når vi reiser? Noen andre som skal dit me barn i mars..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser 22.februar til Thailand. Først skal vi være 5 dager på Railay, så 4 dager på PhiPhi og så 6 dager i Phuket (nærmere bestemt Karon beach). Vi skal reise hele familien min og siden mamma og pappa har vært alle stedene før, så har vi fått litt forståelse for hva vi går til... Snuppa vår er akkurat 16 måneder når vi reiser. Jeg har begynt på en huskeliste som jeg limer inn her, så kan du jo se hva vi skal dra på :-) Hvis du ser at jeg har glemt noe, så please si fra!!

Reiseapotek

-desinfiserende våtservietter(Antibac)

-våtservietter(Asan og Coop)

-smertestillende/febernedsettende

-temp.måler

-såpe

-shampo

-zinksalve

-ansiktskrem

-fuktighetskrem

-solkrem

-myggspray

-stellekrem

-plaster

-pyrisept + salve

-q-tip

-pinsett

-negleklipper

-Imodium

Utstyr:

-Patapum bæresele

-myggnett

-dyne

-dynetrekk

-seler til vogn og stol

-helseteppe

-flasker til melk

-smokk og festesnor til smokk

-paraplytrille

-avtagbar solparaply til vogna

-solhatter

-solbriller

-babysittere med ladere

-smekker

-vaskekluter

-bøker, bamse, o.l.

-14 middagsglass til Elise

-6 pakker grøt til Elise

-3 skåler med skjeer

-3 drikkekopper

-bleier

-badebleier

-badedrakter

Håndbagasje

-leker til flyturen (bøker)

-bøker, bamse, o.l.

-Mat til Elise – 2 middagsglass, drikkeflaske, skål, skje og 2 fruktpure + grøt

-2 smekker

-6 bleier

-Våtserviettter

Skrevet

Kan man bruke Imodium på så små barn??? Og er ikke myggspray ikke anbefalt til så små??? Bare lurer... Ellers masse nyttige tips!!!

Skrevet

Du får ikke bruke apotekets myggprodukter på barn under 3, men helsekost selger eteriske myggoljer til så små barn. De skal jo beskyttes mot myggen pga alle bakteriene de bærer.

Skrevet

Hehe...Imodium er beregnet på meg og mannen hvis magen skulle bli litt løs, og myggsprayen er også til oss....Limte bare inn hele huskelista mi, så da ble disse tingene også med :-)

Skrevet

Bare en liten tanke.... Vi har vært på loffen i Thailand med to barn i to måneder, den minste 5 mnd. nå ved hjemreise. ( Sitter i Bangkok nå og skal reise til Norge i morgen.)Railey Beach er ikke anbefalt for babyer rett og slett fordi det blir for varmt! Tro meg det er varmt nok andre steder. Vi var på Koh Lanta i stedenfor Railey fordi vi ble frarådet det fra flere. Bodde på et veldig billig greit og ikke minst barnevennlig hotell som het Lanta Sea House. Er jo ikke så lett når man reiser mange i følge, men måtte liksom bare si det likevel. Den ekstraordinære varmen der skyldes lite vind og lite skygge på stranden slik vi har forstått det.

Kos dere på tur, vi gleder oss ikke til å reise hjem i snøstormen.

Skrevet

takk for tipsene:) hva brukes imoidum til?vi har tatt en drikkevaksine mot magesyke og diare på tidligere reiser og har tenkt å ta den nå også.. (til oss selv)

har dere tatt hepatitt A vaksine på jenta? fikk hun noen reaksjoner? vi har bestilt time hos legen og sakl dit for å ta vaksine til uken. jenta vår spiser ikke middagsglass, dvs hun liker ikke det så veldig godt, og er veldig småspist på de.. Har tenkt ta me havregrøt,kenkkebrød og pålegg, samt halvstekte brød.. Hadde tenkt at hun kunne spise litt av vårs mat der nede,selvfølgelig ikke alt.. men ris og saus og sånt.. (på ordentlige steder altså, ingenting på gata!) Tror du det er farlig?

Vi reiser og til Karon Beach, å vi gleder oss kjempemasse!!!!!!!!!!!

Skrevet

Imodium har vi med i tilfelle vi voksne blir litt dårlige i magen, i tilfelle magesyke til tross for drikkevaksinen.

Jenta vår har fått kombinasjonsvaksinen hepatitt A og B. Den koster ikke mer enn ca 100 kroner ekstra, og da er du sikker på å ikke bli smittet av hepatitt B i tilfelle sykehusopphold etc. Hun måtte (og vi) ta først en dose, deretter en dose etter 4 uker, og hvis vi da tar en ny dose innen 6 måneder, så er vi vaksinert mot disse sykdommene i minst 10 år. Ingen av oss har reagert på denne vaksinen i det hele tatt.

Jenta vår er også veldig kresen i matveien. Men heldigvis så liker hun 1-årsglassene fra Nestle "Potet og kalkungryte", så jeg tenker det blir noen av dem med :-) Men jeg har også tenkt til å la henne smake maten vi spiser der nede. Så lenge det er kokt eller stekt ordentlig så tror jeg ikke det er noe farlig. Det går nok bra :-)

Idag er det bare 2 uker til vi reiser og jeg gleder meg vilt!!

God tur til dere også!!

Skrevet

okey ja.. Takk for tips om vaksina, vi kommer nokk til å reise en del for det om vi har unger, så det er sikkert lurt fylle på så man har den i 10 år.. Har time hos legen på tirsdag, så får høre hva han sier.. om vi rekker få begge dosene.. siden vi reiser 15,mars.,. vi har ventet så lenge med å bestille reisen. så er litt sent ute med vaksineringen.

håper det ordner seg..

god tur til dere også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...