Gå til innhold

Kommunalt lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det her? Jeg vurderer selv å søke. Har lønn på ca 9000,- os på 9400,- barnetrygt på ca 3000,- og bidrag på 4000,- og lurer på om jeg får kommunalt lån. Har så lyst å kjøpe noe som er mitt eget. Betaler nå 6500,- i husleie og ser jo aldri de pengene igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OS er jo midlertidig, så det kommer an på om du bruker den til å studere for eller ei. Hvis du gjør det tror jeg de ser på hva du kommer til å tjene etter endte studier, og gir deg lån utfra det. Hvis du jobber deltid nå, så ser de på hva du kan tjene dersom du går over til fulltid tror jeg..

Skrevet

Ok takk for at du tok deg tid til å svare. Det er vel bare å søke tror jeg å håpe på det rette svaret.

Skrevet

Jeg hadde nok sjekka litt mer ang den os som du har, da jeg tjente 9200 pr mnd fikk jeg 6700 i os eller noe slikt, en stund siden så husker ikke nøyaktig, men med så mye lønn har du ikke rett på full os, så mulig din inntekt blir noe lavere fremover.

Et annet tips: Selv om os er midlertidig, søk likevel. Når min yngste fyller tre år og os forsvinner har jeg uansett planer om å gå ut i full jobb. Og da blir inntekt betydelig høyere ;-) Så det går bra. Og med den husleia der kan du betjene et lån på 800 000 til 900 000, selv om renta skulle øke :-)

Og det skader ikke å søke!

Skrevet

Hei. os og barnetilsyn skulle det selvfølgelig stå. Jeg får redusert os pluss barnetilsyn fra nav. Får også dekket litt av barnehagen gjennom kommunen der jeg bor. HI

Skrevet

Det med barnetilsyn tar de ikke med i beregningen når man søker om lån, men som jeg sa, det skader uansett ikke å søke ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...