Gå til innhold

Jeg er så sliten...lillegutt er 10 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er sååå aktiv for tiden. Han kaver rundt og har ikke ro i kroppen i et sekund. Skal reise seg opp hele tiden, og jeg må være rundt ham alltid i tilfelle han plutselig faller bak. Han skal nedi skuffer i et sett og klemstrer fingrene..Det er jo kjekt å se ham utvikle seg slik, men jeg er så sliten for tiden. Han kan ikke roe seg med å leke med lekene sine, skal bare rundt hele tiden. I tillegg har han problemer med å sove både på dagen og kvelden, og våkner mange ganger om natta. Andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, vi har det akkurat slik !!!! Ingen gode råd, bare en trøsteklem....., vi får trøste oss med at de er i rivende utvikling ;) Frisk og raske ;)

Skrevet

Jepp, kjenner meg absolutt igjen :-) Utviklingen går i et rivende tempo for tiden og ALT skal undersøkes.

Her virker det faktisk som hun nyter å slappe litt av i lekegrinda i perioder. Da får hun ro til å leke med lekene uten å hele tiden se andre ting som må undersøkes eller klatres på. Så i disse små periodene får jeg pustet ut litt :-)

Godt å høre at flere er i samme båt med dårlig nattesøvn og, jeg leste et sted at det ofte skjer i denne perioden at de sover dårligere pga alt det nye som skjer med kroppen og opplevelsene i løpet av dagen er litt mye å fordøye for dem.

Vi får trøste oss med at det er en periode som går over og glede oss over den fantastiske utviklingen vi ser hos dem :-)

Skrevet

Høres kjent ut:-( Vår lille tulle på 9mnd er høyt og lavt for tiden. Ett tips på dagtid, er å finne en bok, fotoalbum el.l som dere kan roe dere ned med innimellom. Kanskje særlig før han skal legge seg. Ellers bærer vi henne og går litt rundt og titter på ting sammen. Snakker rolig, og prøver å få en felles hvilestund. På natten har vi funnet den perfekte løsningen for oss - babysafe pose. Har gjort at vesla nå sover hele natta igjennom, uten mulighet for å reise seg og krabbe rundt i senga:-)

Skrevet

jepp... høres kjent ut ja,min lillegutt har gått siden 10 mnd dagen han,å er overalt... han blir straks 11 mnd nå.

er også urolig om natten.huff håper det blir bedre på natten snart!!

Skrevet

ja, kjenner meg definitivt igjen i dette! puh, er slitsomt ja, men så utrolig kjekt allikevel.

Løsningen vår har blitt åpen barnehage. Vi drar en/ noen ganger i uka, og da kan jeg "slippe han løs". Stort rom med mange ukjente leker han ikke har utforsket før, nye fjes osv. Og det meste ufarlig, slik at jeg bare trenger se på, men ikke springe etter. Han storkoser seg, og krabber rundt for seg selv. Etter ca 10 min kikker han ofte og må kontrollere hvor jeg er, men ellers klarer han seg helt på egenhånd. Det er jo bråkete der,men jeg får slappet av på en helt annen måte enn hjemme. Også møter jeg jo nye fjes jeg og;-)

Hjemme har vi en stor kasse med mange kjekke bøker i, og noen ganger ila dagen setter jeg meg med han på fanget og leser bøker. Spesielt Tassen er favoritt akkurat nå, han elsker å kikke bak klaffene. De får jo hard medfart og klaffene blir seff tygd og revet i stykker, men men;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...