Gå til innhold

nekter å spise mme, liker ikke smaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går og i forigårs prövde vi å gi gutten vår på 4 mnd Nan 1. Förste kvelden fikk han etter kvelds puppen, i går för. Og det var ikke det at han ikke var sulten for han spiste av puppen som bare det etter på. Og det var heller ikke det at han ikke ville spise av flaske for han tok en eller to sug av flaska för han ble ILLSINT! Så det måtte jo väre at han ikke likte smaken eller? Jeg har nok melk, men er så lei av å pumpe hvis jeg skal bort eller drikke.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv en annen mme....:) fx collett? barna liker og liker ikke slik som oss.. er andre her inne os har opplevd det samme...kan jo prøve og se om det hjelper:)

Lykke til...:)

Skrevet

du får vel heller bare offre deg og gjøre det beste for babyen din. Enten så får du vel rett og slett ikke være så lat at du ikke orker pumpe. Eller så får du vel la være og drikke da og h olde deg hjemme. Men sorry altså dette ble bare for dumt for meg.

Man orker pumpe om man trenger en tur bort fra babyen sin og feste litt altså. Håper da dette ikke skjer så ofte at det er et tiltak og pumpe seg..

Skrevet

Jenta mi likte heller ikke mme i begynnelsen, ble rasende hvis vi prøvde å tilby henne det. Senere oppdaget jeg at Hipp sin mme var mye søtere enn Nan, og det gikk nedpå på høykant!

Om det bare var pga smaken eller også fordi hun var eldre, vet jeg ikke.

Men venninna mi hadde gitt mme lenge da han plutselig ikke ville ha lenger, bytta til Hipp, og så var det bare stas igjen.

Skrevet

Hahaha, typisk Anonym-svar!

For det første kan det hende at hun har et barn som krever mye mat, det hadde jeg, og det ble til slutt veldig strevsomt å måtte pumpe flere desiliter bare for å dra i butikken omtrent. Og når hun sier drikke, er det heller ikke sikkert det er snakk om festing. Kan være at hun vil ta to glass vin hjemme en lørdagskveld, uten å måtte pumpe hele dagen på forhånd. Eller om hun skulle på fest, hva bryr det deg? Første gangen jeg skulle på byen etter å ha vært avholdende ett år (mao VELFORTJENT!), måtte jeg pumpe i en uke for å være sikker på at det skulle være nok til en kveld.

Hva i alle dager er så galt med å gi mme i stedet?

Er så vanvittig lei av sånne anonym-svar. Så fint for deg at du gjør absolutt alt etter boka, og vet best bestandig. Du er sikkert et kjempefestlig menneske å omgås!

Skrevet

selvfölgelig skal jeg fortsette å pumpe om han ikke vil spise mme. Men jeg er ofte borte fire ganger i uka hvor jeg får behandling og trener hos både kiropraktor og fysioterapeut etter bekkenlösning i svangerskapet. Og ja, jeg har vel värt ute og tatt et par glass vin med venninner en tre - fire ganger. Faren vil også gjerne ha litt alene tid med gullet sitt. Og nå da han er 4 mnd tenkte jeg at det hadde värt deilig å slippe å pumpe! og introdusere noe annet enn mm.

Shoot me : )

Skrevet

Takk! Er andre gangen jeg har dristet meg til å spörre om noe her, og det er litt pga sånne ting! Fölte jeg måtte forsvare meg litt. Det er også sånn at han ofte kan spise hver andre time på dagen, og selv om jeg har nok melk får jeg ikke alltid ut mer enn 50 mml ved å pumpe.

Men da skal jeg pröve andre merker!

Skrevet

:-)

Synes bare du skal spørre så masse du vil.

Det gjør jeg, for 99.9% av dem som er her er veldig hyggelige mennesker!

Lykke til da!

Skrevet

mme er jo bare kjempebra, da får jo barnet i seg alle de viktige næringsstoffene, er oj fx ikke alle som har god mm selv.. det er jo mme med omega3 oxo:) det er jo knall!

Skrevet

Hei, vi har samme problemet... Jenta er 4 mnd. Har prøvd både nan og collett, og to typer flaske... hun tar flaske med morsmelk (med litt styr), men kjenner hun smaken av mme er det totalnekt :(

Har prøvd med mme hver dag nesten en hel uke uten hell. Vi fikk det rådet å blande 50/50 med morsmelk og mme sånn at smaken er mer kjent - og skal prøve det neste uke. Nå først kommer vi til å gi flaske med morsmelk hver kveld i noen dager sånn at hun blir vant til flasken. Blir spennende å se om det funker til slutt.

Fikk også tips om en nettside jeg likte godt: www.flaskeposten.org

kanskje finner du noen flere tips der.

Lykke til du også :)

Skrevet

hva er problemet til ho anonyme???? har ikke noe annet liv en ungen tror jeg!!!

Vi har også problemer med flaske og mme, så jeg går nok for Hipp

Bra du spør, for det er mange som har de samme problemene - er jo litt derfor denne siden er til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...