Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Blir litt oppgitt av diverse svar på en del innlegg her. Det er en del som hele tiden kjører på at far aldri! kan få dalig omsorg i en rettsak hvis mor ikke er spesielt uegnet. FEIL!!!! I de fleste tilfeller er begge foreldre like godt egnet! Og kan i utgangspunktet ende opp med daglig omsorg. Ting som da spiller inn på hvem som vil "vinne" en slik sak er: barnets alder, evt skole, om far/mor viser vilje til og innretter jobbsituasjon etter hva som kreves ift barnet (det finnes faktisk fedre og som reduserer jobb etter hva som er nødvendig for barnet etter samlivsbrudd), økonomisk stabilitet, om en eier/leier bosted, nettverk (familie osv) ++++ Hvis begge foreldre er like godt egnet, og mor ikke eier noe og ikke har jobb, etc. Mens far eier bolig, har god økonomi, jobb osv. Så kan faktisk far vinne en slik sak. Gjelder som oftest hvis barnet da er over 1-2 år. Synes det er skremmende mange som undervurderer fedrene kraftig. Både når det gjelder utfall av rettsaker, og deres evner til å ta seg av barna sine. Og må si jeg skjønner godt at mange fedre reagerer på denne "arrogansen". Og for ordens skyld så er jeg som skriver dette IKKE en alenefar, men en alenemor. Og det er ikke for å skremme noen unødig ift kommende rettsaker. Men jeg synes en burde ta vekk skylappene litt, og se at fedrene og har mye å bidra med. Hevnlyst gagner ikke barna hverken når det kommer fra mamma eller pappa. Og; selv om mor frem til bruddet har vært den som har tatt seg av barnet mest så betyr ikke det at da er det hun som må! ha barnet mest resten av livet. Det er ofte naturlige grunner til at det har vært slik. Far har vært den som forsørger familien, noe dere selv har vært med på å bestemme i de fleste tilfeller. Far bør og kan ikke straffes for å ha forsørget familien sin. Her er det selvfølgelig forskjeller på hvor mye far kontra mor jobber. Sånn! Sett igang og heng meg. Jeg mener dette fortsatt uansett. Far er ingen dårlig omsorgsperson! ( og vær så snill å ikke bruk narkisser som eksempler når dere protesterer nå da) Er anonym nå, for regner med en del dritt etter dette ) NB! Husk at det finnes både dårlige og bra av både mødre og fedre :-)
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 er aktisk helt enig med deg jeg. far ER en like god omsorgsperson. såfremt ikke han har problemer av ymse slag (eks narkotika) er selv alene med min sønn . her er ikke far istand til eller har lyst til å ta seg av sønnen sin. og det er viktig at folk vet at det ikke lengre er en selvfølge at mor får omsorg og far er like god som mor i de fleste tilfeller
mamman&andrea Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Kjempe bra innlegg Har skrevet det selv flere ganger. Får som regel masse pepper, men det får nå så være. Er helt enig med deg og håper faktisk at de som straffer far pga det han har gjort, eller ikke gjort, mot mor får svi senere. Barnet fortjener to foreldre, som av ulike grunner ikke kan være sammen, men som kan samarbeide og ivareta barnets beste. Og for sikkerthetsskyld: Dette gjelder selvfølgelig IKKE de som har fedre/mødre til barna sine som er voldelige, narkomane eller av andre grunner ikke kan ta seg av barnet sitt på en "normal" måte.
Winterlady Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Helt enig ja ! Virker som mange her tror at mor har større rett på barnet enn far. Vokste selv opp hos min far, det var han som fikk daglig omsorg- etter at mor hadde forsøkt i et par år å ha den. Han har vært en fantastisk far og omsorgsperson.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå