Gå til innhold

Noen andre her som har små barn fra før? Jeg har ei på 1,5år fra før.


Tvillingmamma til 3 gull

Anbefalte innlegg

Jeg har ei tulle på 1,5 år fra før. Så jeg er veldig spent på sjalusi og reaksjoner hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en liten på 13 mnd. Lurer litt på det samme, men satser på at det går greit. Har venner som venter i løpet av året, så jeg må nok prøve å omgås de litt når det nærmer seg slik at hun blit litt vant til små babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter som ble 2 i des. Tror hun blir ei flink storesøster, men det blir vel litt sjalusi i begynnelsen. Må nesten regne med det, så får man heller ta det som en bonus om der ikke blir søskensjalusi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår blir 3 år tolv dager etter termin. Han er veldig knyttet til meg og liker ikke at jeg har andre barn på fanget etc.

Ingen andre jeg kjenner som har flere barn opplevde at storesøsknene var sjalue så jeg aner ikke hvordan jeg skal deale med det hvis situasjonen oppstår...

Men det går sikkert greit, han er en veldig snill gutt.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en gutt som ble 3 år i juøla, første barnbarn på begge sider og veldig bortskjemt så jeg blir spent på hvordan han reagerer, men han maser på at han vil bli "storesøster", (noe han ikke kan bli selvføleglig, men som en jente i barnehagen har fortalt at hun skal bli) Han er veldig opptatt av babyer og damer med mage, og lurer på når vi skal få en baby.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente på 5 år, fyller 6 en måned etter termin. Hun er veldig opptatt av om hun ikke skal bli storesøster- de fleste andre i barnehagen har jo søsken.Så vi gleder oss veldig til å fortelle henne den store nyheten om en stund. Tror hun blir en super stolt og flink storesøster og synes det er deilig å skulle ha permisjon når hun skal starte i 1.klasse til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja mine er jo ikke akkurat så små da men , gutt som blir 10 i sept, og jente som blir 7 i juni.

Men frykter allikevel at jenta kommer til å bli veldig sjalu(det er hun nå og) om jeg har passet små barn el storebroren får for mye oppmerksomhet,

Hun har jo vært minsten i mange år her nå, og er en krevende unge når det gjelder oppmerksomhet. Men må bare være flink å ta henne med i stell og kos, få henne til å føle seg stor og flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en på 2 og en på fire,...aldri hatt noe problem med sjalusi på nr en hvertfall..men nr to er av en anna kaliber,så kan bli spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - jente på 5 år og som fyller 6 år litt mindre enn en måned etter termin :-) Som dere er vi også veldig spent på å fortelle henne det - og jeg tror også det blir en fin tid med permisjon og litt mer tid om morgenen når hun skal begynne i 1.klasse og alt er nytt og kanskje litt skummelt. Men siden hun har vært vant til så lenge å være alene om vår oppmerksomhet er jeg også spent på om hun blir sjalu eller ikke. Vet ikke om det skulle tilsi mer eller mindre sjalusi? På den annen side er hun jo "stor" jente og jeg tenker kanskje hun kommer til å vokse på dette også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...