Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være (utslett)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 9 mnd har fått utslett på ryggen. Det er masse små røde prikker/ nupper på hele ryggen...lurer på om det kan være reaksjon på at han har fått noe såpe fra oss på seg. Han krabber rundt på gulvet i dusjen når vi dusjer nemlig...prøver jo å unngå å treffe han med såpe da, men kan jo ha fått noe på seg...

Noen som skjønner hva det kan være, og om det er noe jeg kan gjøre med det? Skal prøve å la være å ha han i dusjen en periode og se om det hjelper da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager jeg kan ikke hjelpe, men jeg dytter den opp for deg.

Skrevet

Jeg tenkte også på varmeutslett. Høres litt rart ut at han skal få utslett fra bittelitt såpe som kanskje kan ha havna på han. Det er sikkert minimale mengder :) Dere bruker ikke parfymert vsakemiddel heller?

Skrevet

tenke å svette utslett

Skrevet

Har brukt det aloe vera- vaskemiddelet fra blenda (?) en periode, men ville han ikke fått utslett over hele kroppen da, ikke bare ryggen??? Har også tenkt på varmeutslett, men synes det er rart, for han bruker bare genser/ body og strømpebukse til vanlig + bukse og jakke når vi skal ut...han hadde mye varmeutslett på sommeren da det var så varmt, så vet han er veldig varm av seg da...

Er litt i tvil på det med såpe i dusjen for da ville han jo fått utslett på beina, er jo der såpa treffer ville jeg tro...

Skrevet

Min gutt fikk masse utslett...små tørre flekker på hele han....Topisk eksem kallet di d, kommer når det er kalt ute, kan det være d? ( han hadde først bare på albuene,)

Skrevet

Min datter på 2 mnd har også en s¨ånn småprikket utslett, den er ikke tørr, hun har litt i ansiktet, nedover magen og i lysken. Innemellom blir den ganske rød, ellers å er den nokså bleket. Lurte på selv om det kan være svette utslett el. noe jeg har spist. Kan være begge deler.

Jeg har gitt henne mme med litt oppkok av nellik spiker. skal visst være bra. Men kan ha blitt for "varmt" for henne tror jeg.

Skal selv prøve å slutte med det og se om det bedrer seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...