Gå til innhold

hjelp til strikkeoppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er temmelig fersk når det komme rtil strikking, men har nå kastet meg ut i et prosjekt med et babyteppe. Står nå litt fast med mønsteret....

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=22〈=no

Det er mønster 5 jeg har problemer med, skjønner ikke alle symbolene som er gitt i mønsteret, de ser jo ut som de er halvdeler av det siste tegnet som står i tegnforklaringen....? Har prøvd litt frem og tilbake nå, men d blir ikke rett med antall masker. Kan noen gi meg en kjapp forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjælp.. vest du e nybegynner å klarer dette er du mitt forbilde.

e ikke sikkert d e så vanskeli, men æ har strikka sia æ va 4 å syns d der så kjæmpe vanskelig ut. æ forsto vældi lite. det blir jo feil me maska anntall på den måten æ trudde. d virke mest som halv deler ja. lykke til.

Skrevet

Jeg fårstår den og kan hjelpe deg senere i kveld om ingen andre har gjort det.

Skrevet

Takk, d hadde vært kjempefint!

Kommer for meg at jeg har prøvd all emulige varianter nå, men svart ligger sikkert der rett foran nesen min, og jeg har sikkert bare kjørt meg fast i en blindgate og klarer ikke å tenke "nytt"

Skrevet

Jeg skjønner også mønsteret og hjelper deg gjerne hvis du ikke allerede har fått hjelp. Gå i så fall inn på profilen min og legg igjen en beskjed til meg med telefonnummeret ditt, så ringer jeg deg :)

Skrevet

Nei, vent litt ... Leste i selve oppskriften ang. fordelingen av 5a, 5b og 5c. Tror jeg evt. må prøve å strikke det selv før jeg kan tilby min assistanse.

Skrevet

Det er faktisk en feil i oppskriften.

Første omgang: vrang

Andre omgang:

M.5A --1 rett,1 rett , løft 1 maske over den rette masken, 1kast.

M.5B -- 1 rett, 1 kast, 1 m løst av , 1 rett. løft den løse masken over den rette, 1 rett, 1 rett, løft neste naske over den rette, 1 kast

M.5C -- 1 rett, 1 kast, 1 løst av, 1 rett, løft den løse masken over den rette, 1 rett.

Tredje omgang: Vrang.

Fjerde omgang:

M.5A -- 1 rett, 1 løs maske over, 1 kast, 1 rett

M.5B -- 1 rett, 1 rett, 1 kast, 1 maske løst av, 2 rett sammen, løft den løse masken over de rette, 1 kast, 1 rett.

M.5C -- 1 rett, 1 rett, 1 kast, 1 maske løst av, 1 rett, løft den løse over den rette masken.

Femte omgang: Vrang.

Sjette omgang:

M.5A -- 1 rett, 1 kast, 1 løst av, 1 rett, løft den løse masken over.

M.5B -- 1 rett, 1 rett, 1 maske løst av, løft den løse masken over den rette,1 kast, 1 rett, 1 kast, 1 maske løst av, 1 rett, løft den løse masken over.

M.5C -- 1 rett, 1 rett, 1 maske løst av, løft den løse masken over, 1 kast.

Syvende omgang: Vrang.

Åttemde omgang:

Her må jeg skrive hele omgangen under ett.

2 rett, 1 kast, 1 løst av, 2 rett sammen, løft den løse masken over, 1 kast, 3 rett, 1 kast, 1 løst av 2 rett sammen, løft den løse masken over, 1 kast, 2 rett

Hvis du tar det trinn for trinn skal det gå.

Lykke til.

Skrevet

tusen takk!

Nå ser det litt mer forståelig ut :)

Får prøve imorra å se om jeg får rotet det til da

Skrevet

Om jeg har skrevet noe feil eller du lurer på noe får du bare spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...