Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 svigermor har nå etter 6år funnet ut at det høres bedre ut å bli kalt for bestemor. Har ikke sagt noe på dette, men jenta mi på 6år synes det er veldig rart da hun alltid har kalt henne for farmor og moren min for bestemor... og datteren til søsteren til mannen min på 5 og 4 synes også at dette er rart og reagerer med avstand og kaller henne for farmor.... Hvordan hadde dere reagert?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Da hadde vi bare fortsatt å kalt henne farmor og sagt fra om dette. Det er ikke noe hun bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Det dumme er at hun blir skikkelig sur om noen kaller henne for det nå. Selv når barna sier det.. Skikkelig teit ting å starte en krangel om spør du meg... men virker som om hun ikke tåler å bli kalt farmor.. HI
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 ungene har kalt henne farmor i flere år og de fortsetter helt sikkert å kalle henne farmor. unger velger selv hva de vil kalle besteforeldre. tåler hun ikke det,får hun bli sur og tenke seg litt om.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Er jo litt sært å plutselig bestemme noe sånt. Men jeg reagerte litt på at datteren til søsteren til mannen din også sier farmor? Hun er jo ikke farmor til henne! Da skjønner jeg kanskje at hun ikke vil hete farmor til henne hun er mormor til.....
Luni og go'gutten =) Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Skjønte ikke helt dette med søsteren til mannen din - barna hennes kaller svigermoren din for farmor? Blir hun ikke mormor for dem? For din datters del hadde jeg sagt ifra at hun kjenner svigermor som farmor og at dere vil fortsette å bruke det. Det er ikke svigermor sin avgjørelse å skulle bytte "navn"..
Mamsen86 Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Hehe her i huset har vi opplevd det samme.. Men det er jo fordi jeg har en storebror, og mamma syntes at det var VELDIG tungvint å si både farmor og bestemor, så snuppelura til bror må egentlig nesten bare finne seg i å venne seg til å si "bestemor"..
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jeg hadde bedt henne slutte med dette tøvet, og la ungene få kalle henne det de vil. Dessuten kan det være greit å skille besteforeldre fra hveandre ved å ikke kalle dem det samme.
*mammatil3* Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Da hadde jeg bare ristet på hodet og latt ungene fortsette med å kalle henne farmor.Går ikke an å forandre på det etter så mange år.
Odine! Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Det burde hun ha tenkt på før! "The bestemor formerly known as farmor" funker ikke.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Bare glem det. Lat som du ikke hører det. Dette må barnet selv få bestemme, og siden barnet har kalt henne farmor så langt, så blir det farmor heretter også. Tøvete påfunn av farmor. Hvis du blir nødt, så forklarer du dette overfor farmor, at barnet selv velger begrep og da blir det mest sannsynlig det begrepet som allerede er godt innlært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå