Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Kanskje hun har det men ikke som jeg har merket og vanligvis dundrer hun til!!! Har spist noe søtt og drukket noe søtt-- brus, men har ikke kjent noe:-( Har lest før at man skal ringe jordmor eller føden o.l ,men det er jo søndag i dag så hva da?!?! Skal jeg vente det ann og ringe i mårn eventuelt?! Blir så nervøs når det er sånn...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Nå er jo bare halve dagen gått da...
LizzyG Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Føden er jo oppe selv om det er søndag så det er bare å ringe dit. jeg hadde ringt, bare for å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Er klar over at bare halve dagen er gått.. skal jo vente det litt ann, men bruker vanligvis å kjenne det fra mårran av !!!!! Når det ikke har vært noe ennå så.. ja da ringer jeg dem visst ikke noe skjer snart:).. takk takk
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Føden er oppe døgnet rundt og dit ringer du viss du er bekymret for om du har kjent liv eller ikke. Selv om det er midt på natta eller en søndag. De forteller deg hva du skal gjøre og om du skal komme inn på sjekk eller ikke. Lykke til!
corian Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ringte føden for en stund siden fordi jeg hadde kjent så lite liv i løpet av en hel dag, og fikk råd om å dytte på magen - dytte hardt! Du trenger ikke kvie deg for å ringe. De vil heller det enn at du skal gå og bekymre deg!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Nei har ikke ringt ennå, ennå ikke noe liv;-(.. skal legge meg ned på sofan nå og dytte litt;)... visst ikke blir jeg å ringe, vet ikke hvorfor jeg kvier meg for å ringe dem ,men... Er min første så er veldig usikker på mye og føler meg noen gang litt overhysterisk... Men takk for alle svar;) Er ikke greit å vite hva man skal gjøre!?
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 jeg måtte ringe dem forrige søndag,kjente ikke liv i det hele tatt fra kvelden før,og det er ikke normalt her i magen nei.. ringte føden i halv tre tiden og ble bedt komme inn til en sjekk. var på plass kl 3. jm var å enig i at det var en veldig rolig baby,så ble lagt inn til observasjon over natta.. var fremdeles rolig på mandag,men fikk reise hjem og måtte komme til ny kontroll på torsdagen.. da var det blitt litt bedre,heldigvis. så jeg synes virkelig du skal ta en tlf til dem. de tar det alvorlig det der..
LizzyG Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Hvis jeg var deg ville jeg ringt med en gang. Er jo ganske lenge hvis du ikke har kjent liv i hele dag.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Kjære vene, ring nå føden!!! Jeg har vært inne to ganger til kontroll av liv, og de ber en ikke akkurat vente dersom alt dette er prøvd. De ber deg komme med en gang. har du ringt, eller??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Jeg sitter å venter på at sambo skal komme hjem fra fotball trening med bilen ,er et stykke til sykehuset.. når han kommer skal han se legge øret til magen for da bruker hun dundre til.. gjør hun ikke det RINGER jeg.. han kommer snart så.. trur hun har dultet litt i siden ,men er så usikker såe.,vil ikke ta sjansen på det......
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Hvorfor i all verden vil du ta slike sjanser.. tenk hvis noe er galt.. jeg ville aldri turt det.. vet jo ikke hvor langt du er, men siden du er her på tredje så bør det jo være regelmessig bevegelse..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #15 Skrevet 4. februar 2007 Nå har du vel ringt!!!??? Regner med det, siden det har vært stille her en halvtimes tid...
Sistemann i magen <3 Skrevet 4. februar 2007 #16 Skrevet 4. februar 2007 Drikk sterk saft,gjerne med isbiter. Kaldt og søtt skal visst gjøre susen Om ikke det fungerer er det bare å ringe føden så fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #17 Skrevet 4. februar 2007 Hvordan har det gått? Håper så inderlig alt er bra med deg og den lille....
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 4. februar 2007 #18 Skrevet 4. februar 2007 Håper virkelig du har ringt nå! Jeg dro inn på føden i går pga det samme, og jeg har vært det fire ganger før, likevel ser de ikke på meg som hysterisk! Bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite!
Lirum Skrevet 4. februar 2007 #19 Skrevet 4. februar 2007 oooo kjenner meg igjen i denne ringevegringen ja. Man er jo redd for å ikke ha nok beviser eller å bli avfeid eller noe da. Men det er jo veldig viktig å ringe, og det er jo slik at man skal kjenne 5 bevegelser iløpet av 20 minutter hvilket som helst tid på døgnet - og da teller også de bitte bitte små bevegelsene da! og når du ikke har kjent noe, og tidfestet dette til nesten et døgn!!!! da må man jo ringe!!! og reise!!!! og sjekke!! Men jeg kjenner meg igjen altså, jeg har vært der jeg og. Men det forløste seg heldigvis i en aktiv periode for knærten sin del!! Opplever man dette må man gå gjennom lista av "ting man kan gjøre" og endrer ikke situasjonen seg så er det bare å ta kontakt med fødeavdelingen. Og det BØR ikke være flaut å komme dit og finne at alt er i orden, for det er jo bare den beste beskjed man kan få - Det finnes også mange grader av tilstander en kan forholde seg til og gjøre noe i forhold til..... også finnes det rett og slett tragedier! Det er ikke noen grunn til å unskylde seg her, er man bekymret og har gode grunner for det - så kan man trygt henvende seg og be om en sjekk!
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #21 Skrevet 5. februar 2007 Heisann! Jeg er i 29 uke og den lille har hatt et par dager uten at jeg har kjent den. Jeg er veldig rolig denne graviditeten og tror også at de små har vokse perioder, hvor de er litt mer stille. Jeg vet at man SKAL kjenne liv hver dag. Men det har altså ikke jeg gjort, har morkaken foran, og jeg tar det med ro. Lykke til til alle bekymrede mødre.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 5. februar 2007 #22 Skrevet 5. februar 2007 har du prøvd og drikke et iskaldt glass med vann...det skal funke.Men viss ikke du har kjent liv så må du ringe føden så får de kanskje tatt deg inn til en sjekk.Hadde nok ringt hvis jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #23 Skrevet 5. februar 2007 Hei har ikke vært på bim før nå! Jeg ringte dit i går og pratet med en hyggelig dame ,hun ba meg drikke et glass sterk blanda saft og se hva som skjedde, siden det er litt lang vei te sykehuset og var noe galt med bilen tenkte jeg at jeg skulle prøve litt til... Hun sparka nokk til ja ,men veldig lite i forhold til vanlig, hadde hun ikke gjort det hadde jeg tadd taxi dit!. siden jeg da kjente liv venta jeg til i dag! Hun var fortsatt rolig ringte føden på nytt og de ba meg komme.. Der møtte jeg kjempe hyggelige personell. Hørte på hjertelyden i 10 min samt drakk 3 glass saft! hun beveget seg ja ,men jeg kjente det ikke?! så UL , han sa ja hun var rolig. er hun det til vanlig? men det er hun IKKE!!!... men alle mål o.l var i orden så ble hun ikke mer livlig til i mårn ,skulle jeg bare ringe! Kanskje hun trenger nån rolige dager?! men nå har jeg kjøpt meg saft og drikker som bare det! Håper hun kvikner litt til... Men takk for alle råd! Å dra på føden fikk meg litt mindre bekymret, men håper ikke jeg må tilbake i mårn;-/... Våkne opp lille venn;-)
hæppi;) Skrevet 5. februar 2007 #24 Skrevet 5. februar 2007 Ønsker deg veldig lykke til, og hvis du orker er det kjempefint om du holder oss oppdatert;) Mange her som ønsker deg vel vet du;)
Strålende Skrevet 9. februar 2007 #25 Skrevet 9. februar 2007 Alt vel ?? Ble det sprell igjen inni magen din ? ) Håper det, skjønner bekymringen din, jeg har MYE liv i magen hver dag så hadde det blitt helt rolig en dag hadde jeg nok vært kjapp på tlf til føden gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå