Gå til innhold

Mat har plutselig blitt en kamp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har vært syk, hoste, feber og forkjølelse siden 22.Januar. Ble feberfri forige helg.

Men nå er mat blitt en kamp, skriking og gråting til nesten alle måltider, spytter ut maten, men får ho fruktpure osv, da er det greit, eller MME eller melk. Hun er så vidt over 12 mnd, og skal begynne i barnehage på onsdag, ser m skrekk og gru frem mot mattid der!

Noen som har noen gode råd?

Hun har også begynt å bite litt, lugge og slå, dette kom nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er tenner på gang? Når jenta mi holder på å få tenner, eller er syk, vil hun ikke ha mat hun må tygge noe særlig. Da får hun yoghurt, frukt, melk etc.

Jeg tror det er lurt å ikke la dette bli en kamp. Kanskje også greit å tilby mat som ikke må tygges så mye. Så får dere håpe at dette går over snart.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, ja vi har gitt opp mat m klumper, nå er det 6 mnd middag, 8 mnd grøt, fruktpure, melk og slik som gjelder, så vi får fortsette m det.

Enig m deg, men barnefaren er litt mer "kampete" enn meg, mens jeg sier det samme som deg...

Håper det er tenner.

Skrevet

Det er veldig viktig at dere ikke kjemper med henne nå, da får hun annerledes matproblemer etterhvert... Men du kan godt gi henne ting hun liker, og la henne spise selv! Må du supplere med mme for å få vitaminer og mineraler i henne en kort stund så er jo det greit også... Min jente liker å spise makkaroni selv (med pesto! (Bertolli sin er god, Eldorado sin er fæl...)) Eller pølsebiter. Dere kjenner vel livrettene? Sett henne sammen med dere når dere spiser og ignorer at hun ikke vil spise. Gi henne en skje eller fem...til å plaske selv med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...