Gå til innhold

Melder meg inn i oktoberklubben


Ginger-mor

Anbefalte innlegg

Oktober en en fin måned:) Fikk positiv test idag, første forsøk etter at jeg mistete i slutten av november. Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg melder meg oxo inn i dag... :) Fikk vite at jeg er gravid forrige tirsdag, det var veldig uventet og jeg er totaltforvirra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen til dere begge!! :)

Så utrolig kjekt at vi stadig blir flere.

Krysser fingrene (for oss alle :)) på at det går bra!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:o)

 

Håper vi blir en aktiv gjeng her i oktober klubben. Jeg har termin 1.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er student, hva studerer du??

Jeg går 3. året på allmennlærer, har 1,5 år til jeg er ferdig utdannet. Har også en MA bak meg, er nå gravid igjen og vi venter vårt første barn. :) Håper det skal gå bra denne gangen, håper for oss begge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skal faktisk bli lærer jeg også! I norsk som andrespråk og engelsk. Tar siste semester med fag nå, så mangler jeg bare PPU. Tidspunktet passet så perfekt forrige gang jeg ble gravid ... Da hadde jeg termin i sommerferien og planla å være hjemme ett semester før PPU begynte. Nå tenker jeg så det knaker på hvordan jeg skal legge opp løypa.

 

Men det er alltid en måte å ordne det på, ikke sant? Hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar kunst og hådverk i år ved skolen jeg går på, men siden skolen til neste år har kuttet ned på en del fag har jeg bestemt meg for å søke på NLA i Bergen hvor jeg tar fag over internett. Jeg kommer da til å søke 30 sp norsk og 30 sp naturfag, disse fagene går parallelt over et år. Planen min er foreløpig å ta permisjon fra naturfag og prøve å forstette med norsk også etter fødselen. Da tar jeg 30 sp på et år og føler det er veldig fleksibelt, håper at jeg klarer å være en god mamma og kjæreste og likevel fortsette med studiene. Har også forstått det slik at jeg kan ta permisjon hvis jeg finner ut at det blir for mye for meg. Dette også uten å måtte betale tilbake stipendet til lånekassen. Jeg vet at på noen høgskoler, ikl. der jeg går, er det lov å ta med barnet på skolen. Det kommer selvsagt ann på hvordan barnet er, om det sover mye eller er mer urolig, men dersom du ønsker å fortsette studiene går det ann å undersøke om det er en mulighet der du går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. da ser det ut til at du har planene i orden! Ja, tror nok det vil være mulig å ta med barnet på enkelte forelesninger, men det er ikke så vanlig på blindern. Skal få meg en time med en rådgiver etterhvert, men det blir nok mange uker til ... når jeg føler meg litt tryggere på at nurket faktisk skal bli værende i 9 mnd;)

 

Problemet mitt er egentlig at PPU på UIO kun starter opp hvert vårsemester, og varer ett år. Hadde jeg fått barn i sommerferien som kommer, så hadde jeg vært hjemme høstsemesteret, og startet PPU om vårsemesteret ;) Men nå som den kommer mot slutten av vårsemesteret, kan det se ut som jeg går glipp av tre semester hvis jeg ikke begynner rett på :(

 

Bor du i Bergen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...:)

 

Ser at dere skal bli lærere, det skal jeg også! Jeg går første året på lærerhøgskolen nå jeg da, så det blir vel ett års pause før jeg tar andre året og tredje året. Hvor er dere fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utganspunktet planlagt hvilke fag jeg ville ta til neste år, og valget ble ganske enkelt da dette ikke var et tilbud ved skolen der jeg går. Før jeg fant ut at jeg var gravid var planen å ta de to fagene og søke jobb som vikar, men etter jeg fant ut jeg var gravid ordnet det seg ganse greit slik. Men, jeg tar ikke gleden på forskudd enda og ser det ann hvordan det går. :) Det er ikke noen garanti for at noe enda. Jeg kommer ikke fra Bergen, men et par timer sør for Bergen. :) Du har litt tid på deg enda til å planlegge hva du vil gjøre så tror nok du finner en bra løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre hvor du var fra "snattobarnsmor"? Jeg går 3 året ved lærerhøgskole og har nå ca 1,5 år igjen. :) Tiden flyr! Syns ikke det er lenge siden jeg gikk 1. året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snarttobarnsmor:)

 

Så moro at vi er tre kommende lærere som kan følge hverandre! Jeg er fra Vestfold, men har bodd i Oslo de siste 6-7 årene mens jeg har studert. Tror nok ikke vi kommer til å ende opp i hovedstaden, egentlig. Trives veldig godt her, men kan ikke se for meg å oppdra et barn her.

 

Jeg er litt usikker på hvordan allmennlærer-utdanningen fungerer, må dere ta alle fag, eller velger dere å spesialisere dere i enkelte fag? (en kombinasjon, kanskje?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg gikk ut av lærerskolen (UiO) i 2000 og har arbeidet i småskolen i noen år. Har hatt to års permisjon nå for å studere videre på Blindern.... Er cand. mag men tar bachelor i språk nå slik at planen er å bli lærer i spansk og kunst og håndverk (har fordypning fra før) i ungdomsskolen. Gleder meg til å jobbe på undomstrinnet jeg. Har fast ansettelse (på barnetrinnet) på en 1.-10. skole i Groruddalen i Oslo.... Skal egentlig begynne å jobbe 1.aug..... Det blir nok litt lenger permisjon tenker jeg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så morro at det er flere som skal bli lærere her (og er)

 

Går selv siste semester på PPU, tar fagdidaktikk i naturfag ved Høgskolen i Telemark, Notodden. Så jeg rekker nok bli ferdig, hvis formen holder seg ok.

 

Men problemene begynner jo da når jeg får denne lille tassen. ha jo ikke jobbet, så problemer med permisjon, så må nok begynne å jobbe ganske snart etter at den har kommet........ regningnen må jo betales...... de 35 000 holder ikke lenge.

 

hadde jo planer om å søke jobber nå......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...