Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 De fleste gjør dette under fødselen, og de fleste merker det ikke. Klyster før fødselen hjelper selvsagt, da kommer det lite/ingenting. Personalet er så vant med det, ingen fare, og dersom den kommende pappaen holder seg oppe ved hodet ditt, merker han det ikke han heller. Et tips jeg fikk fra ei god venninne før min første fødsel: Hun var redd for å bæsje på seg, så når pressriene kom (kjennes som om du må bæsje no fryktelig), holdt hun igjen for å ikke ha et "uhell", som hun sa. Dette førte til at fødselen tok lengre tid enn den trengte. Jeg husket på dette og holdt ikke igjen i det hele tatt. På tre press var gullet ute....
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 "De fleste bæsjer på seg under fødselen" - der tror jeg du tar absolutt feil. Hvis du ikke har noe fakta å vise til?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 I følge legene og jordmor jeg har snakket med angående dette (veldig ømt punkt for meg også), skal det stemme dersom du ikke har fått tømt tarmen skikkelig på forhånd. En merker det ikke, og de sier det ikke akkurat til deg dersom det skjer..
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Har fått 2 ganger jeg,og ingen av gangene har jeg bæsjet på meg. Tror nok jeg hadde merket det dersom det hadde skjedd.. Ikke at det er noe ømt punkt for meg dette, men vil uansett be om et klyster hvis det blir tid til det denne gang.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Tro meg, man merker det ikke.... Jeg så tilfeldig at jeg hadde gjort det med nr 1 (fikk et gimt av søppelbøtta etterpå), og jeg skvatt skikkelig. Det var da jeg fikk den "bæsjefobien" for kommende fødsler...
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 jeg er skikkelig bekymra for dette... vet jo det er helt normalt og jordmora og legen er nok kjempe vant med dette... men det eer liksom ikke normalt for meg... og hva om den kommende pappa vil se når barnet fødes liksom..så ser han DEN kabelen ligge den liksom....huff så flaut.. kan ikke tenke meg noe flauere faktisk.. er sjenert sånn sett,noe kanskje de fleste er.....
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 lege/jordmor sier at det mest vanlige er at tarmene tømmer seg automatisk di siste dagene før fødselen, så skulle det komme noe så er det oftest veldig lite. og er veldig normalt..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 klyster før fødselen,vil det si microlax?? kan ta det før en reiser til føden og kanskje?? lurer veldig...
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Jeg hadde styrtfødsel, bærsjet ikke på meg. Kroppen min tømte seg naturlig før det hele var igang... Men!!! De skifter papirlakenet så det blir ikke nødvendigvis så mye søl, du får slike snertne fine papirlaken i ca 1x1 meter under rompa. Klart jordmødrene bytter dem ut, de liker vel ikke å rode i "sjitn"...bokstaveligtalt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 så vidt jeg husker er microlaxs virkemåte at den løser opp forstoppelser i endetarmen. Altså, den tømmer ikke tarmen på samme måte som klyster.. Kanskje derav navnet micro-lax?
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Jeg hadde også styrtfødsel, og bæsjet heller ikke på meg.. Første gang fikk jeg automatisk et klyster, og det var jo greit å tømme tarmen fullstendig for å gjøre fødselskanalen så ren og åpen som mulig...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 tenkte kanskje det var litt det samme siden det står klyster på pk. får man kjøpt klyster som tømmer ordenlig på apoteket?? vil ta noe hjemme om jeg skulle huske og hvis tida er der.
Felix&Lurifax Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 de fleste jeg har snakka med har dritt på seg under fødselen. de har ikke nødvendigvis merket det men fått høre det av typen etterpå. synes selv det er helt forferdelig å tenke på, men tror ikke det er noe en har så mye kontroll på, så det får skje det som skjer
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Jeg bæsja på meg, og de fleste av venninnene mine gjorde det også... Men hva annet kan man vente, presser jo som gal, og ganske vanskelig å skulle presse et sted og holde igjen et annet sted... Var imidlertid så vondt at dette var det siste jeg tenkte på. Pappaen holdt seg ved hodet hele tiden så han merket ikke noe. Og de gjør raskt rent etterpå! Dessuten er en fødsel så stor og så utenomvanlig, nesten litt magisk synes jeg, rusa på egne hormoner. En liten pølse var det siste jeg tenkte på... Lykke til
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #15 Skrevet 4. februar 2007 Jeg synes dette her er en bitteliten bagatell i sammenligning med selve fødselen..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #16 Skrevet 4. februar 2007 jeg er helt enig mars-spire. jeg har født tre unger uten og i det hele tatt og tenke over dette, men med alle som spør og lurere forteller og prater så har jeg plutselig begynt og bli redd det...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #17 Skrevet 4. februar 2007 Jeg lurer på EN ting.. dersom skulle nå bæsje på seg... lukter det ikke da ?? Vil ikke akkurat påstå at det er luktfritt nå tiden før fødsel ihvertfall....
mayaya Skrevet 4. februar 2007 #18 Skrevet 4. februar 2007 hihi, jeg klarer ikke dy meg altså... jeg sitter og fniser jeg :-) Skjønner at noen kan være redde for dette nå før fødselen, men jeg tror heller ikke at dette er noe hverken du selv eller helsepersonellet tenker på underveis... Og lukter er det nok også nok av fra før, dessuten fjerner de sikkert alt så fort at man ikke rekker å tenke på det. Tror det skal gå helt fint, jeg :-)
MathildeC Skrevet 4. februar 2007 #19 Skrevet 4. februar 2007 Det er dette som er så herlig med BIM.. her får du "svar" på alt du lurer på og ikke lurer på :-) Jeg håper jeg får klyster først, skal i hvert fall spørre om det. Men jeg regner med at jeg ikke tenker så veldig mye på dette når fødselen er i gang.
prins 07 og prinsesse 09 Skrevet 4. februar 2007 #20 Skrevet 4. februar 2007 helsepersonellet er vant med d. hvis din bedre halvdel skulle få nyss i det, så vil nok d faktum at d mest utruligste i verden- et barn - er på vei,overskygge alt anna uansett. skulle jo tru at når man kan lage barn sammen er man bra trygg på hverandre og dette ikke skulle være noe å bekymre seg over
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #21 Skrevet 4. februar 2007 Det er akkurat det jeg tenker på også. Lukten!! Har ei venninnde som så det luktet skikkelig.. ja, dritt når hun fødte nr 2. Vet at personalet ha sett og luktet det meste før, men det er ikke DE jeg tenker på, tenker heller på samboeren som må stå å dra inn dette. =)
*dragonfly* Skrevet 4. februar 2007 #22 Skrevet 4. februar 2007 bare så du vet det....man merker det ikke en gang...... Jeg sa til mannen min etter fødselen at jeg var glad jeg ikke bærsja på meg, og da sa han......:eh...du gjorde nok det......... Så du kan godt leve i troen så har du det sikkert bedre med deg selv...... Har du sett en snitttegning av en fødsel i det ungen presser seg ut? Alle bærsjpartikler som ligger skjult mellom alle porer i tarmen blir sviset ut. Det er nesten så godt som tarmskylling..........
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #23 Skrevet 4. februar 2007 Jeg fatter ikke hvordan dere tenker! -Her er det like før vi får være med på noe magisk, så er det lukt dere tenker på?? Tror ikke deres bedre halvdel bryr seg døyt om dette... Nei, tenk på fødselen som noe fint.. ikke full av lukter og avføring!
Mane76 Skrevet 4. februar 2007 #24 Skrevet 4. februar 2007 Tro meg, det erikke alle som rekker å få klyster... det rakk ikke jeg, og plutelig merka jeg at jordmor tørka besj... pinlig, men jeg glemte det fort... måtte glemme det for å fortsette... Håper jeg rekker å få det denne gang... Må huske å advare gubben...
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 4. februar 2007 #25 Skrevet 4. februar 2007 Men hvordan blir dette hvis man har tenkt til å føde i vann....? Det har nemlig jeg lyst til, men nå ble jeg litt betenk... Det må ihvertfall være ulekkert...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå