Gå til innhold

Noen med erfaringer med Basson Roma vognen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe den, men er noe usikker siden det er en Duo/kombi vogn og ikke en ren kombivogn

Det jeg lurer på er om bag delen er lett å hehte av og på når du ønsker å ta med deg bag delen inn. og har bag delen bære hanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

har ei venninne som kjøpte basson-vogn for to år siden. den har vært HÅPLØS!!! (duovogn)

understellet ble skakt etter 1 ukes bruk. alt knirket og vogna var ubrukelig.

etter MYE styr i butikken og ekstremt dårlig service, fikk hun nytt understell, - men til ingen nytte. skakk og fæl den og.

jeg hadde styrt unna, om jeg var deg! :-)

Skrevet

noen andre med erfaringer med basson så blir jeg glad for svar

Skrevet

Vi hadde Basson roma til førstemann, og da jeg solgte den etter 5 mnd. sverget jeg på jeg aldri aldri mer ville ha den vogna om jeg så fikk slengt den etter meg... Ingen gode erfaringer, med andre ord.

Bagen har bærehanker ja, vår hadde det skjult i glidelåslommer på hver side av bagen, men den er tung å bære rundt.

Skrevet

Vi kjøpte denne vogna i 2004 til førstemann og har vært kjempe fornøy hele tiden. Skjønner ikke annet enn at venninna til hun over her har vært max uheldig. Kjenner flere som har denne og det er bare fornøyde vogneiere!!!

den er stor, robust, tåler masse, er regntett (trekket altså) kurven under er stor, veldig lett å trille med store gode lufthjul.

Vi brukte duobagen til gutten var 12 mnd, og byttet til sportsvogn etter dette og brukte den til han var to (i sommer) da ryddet jeg den vekk for å spare den til nestemann.

Vi har brukt den med hell på turstier, skogsveier og ulendt terreng (på hytta og hjemme på kyststien)

Den trenger vedlikehold som ALLE andre vogner og blir den smurt i ledd og greier og passer dere på å skylle hjul jevnlig, vil den ikke ruste eller knirke.

Bagen har ikke bærehanker pga EU regler, men disse kan kjøpes utenom å syes på.

Vi har ikke hatt bruk for de og derfor ikke kjøpt slike heller.

Den er lett å vaske, trekk og kalesje. Fotpose og stormtrekk er foret.

EN KJEMPE BRA VOGN!!!!!! =)=)=)

Skrevet

Jeg har en veninne som kjøpte denne vogna til datteren sin.. Hun har vært max plaget med den.. festet i ryggen ble ødelagt, kalersjen brakk og lufta på hjulene for ut hele tiden..forhandleren var lite hjelpsom, så det endte med at hun kjøpte seg ny vogn.. har hørt flere som ikke har vært fornøyd med denne vogna, men det kan jo være at du blir mer førnøyd enn dem..

Lykke til med valget..:)

Skrevet

setter 100 kr på at den vogna til venninna di er kjøpt på gjøvik! hehehehehe :-)

historien høres heeelt lik ut som min venninnes! :-)

Skrevet

hehe..nei, det var i nord, men sikkert mye av de samme erfaringene å finne rundt omkring i landet..

Skrevet

Har Roma Basson og er kjempefornøyd! Nå er sønnen 17 mnd og det har ikke vært noen form for problemer. (et punktert hjul) Jeg anbefaler den da liggedelen kan brukes lenge og den er lett å klappe sammen å få plass til i bilen. Vi kjøpte ikke Bag delen noe vi angret på men den har hanker og er bare til å løfte opp og ned av liggedelen. Den ble kåret til Best i Test i Foreldre og barn i 2005.

Skrevet

Hei,.

Våre butikker er forhandlere av barneutsyr og vonger, og jeg må si at Basson Roma er en av våre bestselgende vogner gjennom tidene. - En av våre butikker har solgt barneutstyr i over 20 år, og Roma har alltid vært en av de mest stødige og solide vognene vi har tatt inn til våre butikker.

Noen ganger vil det allid være en og annen mandagsvogn, men vi har veldig lite reklamasjoner på vognene, og de få vi har håndterer leverandøren med den beste servicen. - Ny vogn eller reparasjon og både vi og dem gjør det som skal til for at mor og barn føler seg trygg og fornøyd!

Skrevet

HAdde vogna selv, og synes den er kjempegod! HAr gått MASSE, opp og ned i en liten by m bare bratte bakker.. Ofte med flere kilo varer i den store handlekorga under.. Den er lett men likevel stor, kjempegod plass til ungen og har ikke hatt noen problemer med den! Knirking får man i alle vogner om man ikke tar vare på de med smøring og anna ABC-vedlikehold. Alle produkter og merker har sine feil og mangler, men jeg hører bare skryt av andre som også har den. Alle vogner i aluminium og plast vil også ha en viss knirkelyd, men sånn er det bare, noen materialer lager litt lyd sammen...

Høres ut som om noen har vært veldig uheldige, men samme historiene hører jeg fra alle slags merker. Ville gått på en butikk, kjent og kikket litt på vogna og gjort deg opp din egen mening. Virker som endel har en uansett negativ holdning til den rett og slett fordi den ikke er av de nyeste mest trendy, snasne vognene.. Enig i at der er mange kjempestilige vogner, men som babyvogn synes jeg uansett denne var suveren.

Lykke til og gå etter magefølelsen. Blir du misfornøyd, selger du den bare... (om du ser på finn.no vil du se at der kryr ikke egentlig av denne...altså ikke så mye misnøye??)

Skrevet

Men om poenget ditt er at det skal vere lett å bære ungen i bagen, er ikke denne særlig lettvint.. Men mener de har kommet med nye mykbager eller lignende man kan ha oppi hardbagen som er lette å være i.. spør en fohandler!!

Skrevet

hei.. kjøpte meg nettop den vogna selv.. ( trenger den egentlig ikke før i juli da men) vil bare legge til at det følgte med bære hank til bag delen. som ken klipses på. men tror ikke det er meningen at babyen skal ligge oppi når du bærer den, får de så ikke så robuste ut... klem

Skrevet

Hm... tror jeg skal ta meg en tur til butikken å høre om jeg kan få tak i slike bærehanker. Kjekt å ha når man skal flytte bagen frem og tilbake... Fikk nemlig beskjed når vi kjøpte den at det ikke fulgte med pga nye eu regler... Men de kunne kjøpes separat og syes på...

Dette er jo snart 3 år siden, så jeg får høre med de om jeg kan fåå kjøpt de nå (vet de har samme farge på vogn enda)

Skrevet

Eg hadde basson roma til førstemann og var veldig fornøgd med den. Bruker sportsdelen enda og ho blir 2 år nå.

Eg har ikkje hatt noko tull med den, og den er like fin...

Vil absolutt anbefale den..

Skrevet

Jeg hadde Basson Roma til førstemann og skal ha det til nurket også.

Jeg var strålende fornøyd med denne vognen, det samme var hun som overtok min da lillegutt var rundt 2 år.

Så at en nevnte at kalesjen brakk på hennes vogn, det tror jeg nok hun var skyldig i selv.

Basson vognenes kalesje skal trykkes lett ned når man skal ta den opp og ned. Det står faktisk veldig tydlig i bruksanvisningen og det var et lite merke på toppen av kalesjen hvor det også sto tydelig. Om man ignorerer dette kommer det en kneppelyd, og man kan i værste fall knekkekalesjen.

Men når det står så tydelig så er man jo passe dum om man ignorerer dette, nytter liksom ikke å klage på sånt når man faktisk behandler en ting på en annen måte en det den er ment som. Det blir jo litt som å putte oppvasken i vaskemaskinen og klage på at talerknene knuser......

Basson Roma trenger også å smøres med gjevne mellomrom ca hver 3. mnd, hvis ikke vil den nok begynne å knirke. Men dette gjelder alle vogner. Vedlikehold er noe man bør prioritere, uansett hvilken vogn man bruker.

Tilbake til HI sitt spørsmål om bagdelen.

Bagdelen på Basson Roma er tung, spesielt om man har babyen oppi.

Den har bærehanker skjult i lommer på sidene.

Vekten var det eneste jeg hadde problemer med da lillegutt var liten, vi bodde i 3. etasje uten heis, og jeg hadde bekkenløsning.

Denne gangen skal jeg kjøpe en softbag som kan brukes oppi vognen, da blir det mye enklere om man må bære babyen opp en trapp, eller når man skal inn på helsestasjon ol.

Jeg vil si at dette er en god invistering. Jeg bor nå i 1. etasje men vil alikevel unne meg den ekstra komforten en softbag vil gi meg.

Ta en tur innom en babybutikk, se på forskjellige vogner, prøv de litt ut, og spør personalet om råd (det er derfor de er der).

Velg den vognen du synes passer best til deg og dine omgivelser.

Lykke til med valget av vogn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...