Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Jeg forstår ikke dette helt jeg! Her må far møte til meklingsmøte etter meklingsmøte. Må jo koste staten masse penger dette. Foreldrene blir jo aldri enige her i huset,de kan sikkert fortsette disse møtene til ungene er blitt voksne og flyttet hjemmefra. Ifølge barneloven er far pliktet til å møte opp på møtene. Men så kommer jeg til dette som jeg ikke helt kan forstå,far kan si ifra seg retten til å ha samvær med barna sine. Men er pliktet til å møte opp på mekling! I vårt tilfelle blir det aldri noen endring på samvær,så forstår ikke hvorfor far må møte på disse møtene hele tiden,han har sagt klart ifra at sånn blir det!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Mekling er bare pliktig frem til foreldrene har undertegnet en avtale. Trenger ikke mer mekling dersom far sier fra seg retten til samvær, og mor godtar dette. D.v.s dersom de undertegner en avtale om at "det skal ikke være noe fast samvær. Mor kan likevel fra tid til annen be far om å ha barna, og far står da fritt til å svare ja eller nei." Nei, det er nok heller slik at far er forpliktet til å møte til mekling dersom han IKKE sier fra seg retten til samvær, og heller ikke legger seg flat for mors ønsker om hvordan alt skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå