Gå til innhold

Skal vi lage en "Bergens-tråd"?


Hilsen Aud

Anbefalte innlegg

Hvor vi kan utveksle erfaringer og kanskje bli kjent med flere foran foran fødsel og permisjon?

 

Jeg kan i alle fall begynne med meg selv;

er 25 år og bor i sentrum. Skal gå til jordmor på Solheimsviken helsestasjon. Første time der 01. mars, gleder meg til det :)

Termin 10. september og babyen i magen er veldig etterlengtet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg er kjempegod ide - håper ikke andre føler seg utenfor, men de kan jo lage en annen tråd hvis de vil. Jeg er og 25 og bor litt utenfor sentrum mot haukeland og studerer psykologi. Har mistet to ganger tidligere så skal til ul i morgen og håper virkelig at alt er i orden da ellers blir jeg bare helt knust igjen, men håper alt er vel. Jeg regner med å få i stand hjemmefødsel så kommer til å kontakte en privat jordmor som driver med sånt, men det får vente en uke eller to til til jeg er mer sikker på at dette går bra =). Håper andre bergensere og bergensboere hiver seg på her etter hvert! Min foreløpige termin er forresten 4.sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe lurt dette, kjekt å ha noen å dele med! ;o)

Jeg er 24 år og bor på Sandsli. Har forløbig ikke bestemt meg for om jeg bare skal gå til lege eller litt til jordmor også.

Noen som vet om en flink jordmor som de vil anbefale kanskje?

 

Jeg har termin 1.september forløbig. Skal ikke til ultralyd før i uke 18, synst det er kjempe lenge å vente......

Men sattser på at allt er som det skal ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

ny her inne eg.

Skal ha i slutten av september,usikker termin. har ein gutt på 16 mnd frå før av.

Bor utforbi bergen.

Gleder meg til ultrlyd.

Tenkte meg en tur til jordmor i neste måned for å høre hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at det var en kjemple lur idè :)

 

Jeg er i alle fall 25 år, bor på Laksevåg:) Skal på ultralyd i uke 17 så vidt legen min sa, noe som føles uendelig lenge til!! jeg har termin (fra legen) 2 september.

Jeg legger med msn adressen min jeg, så kan de som vil legge meg til deres :)

msn adresse : [email protected]

 

Lene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

 

Smart ide:-) ,så hiver meg på jeg oxo:-)

Er 25 år, bor litt utenfor Bergen(Arna)

Skal til ultralyd i uke 18, altfor lenge til....

Har termin 15 september

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

jeg er en jente fra åsane og er 23 år. jeg skal ha nr 1 og har foreløbig termin 20.september. skal til jordmor den 27.mars, gleder meg til det.

 

ha engod helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arti tråd!!!!!!!

Eg e 26år og bor på landås.

har termin 12september foreløbig:) skal heller ikkje på UL før i uke 18, men vurderer å bestille en privat time bare for morro skyld:)

 

Har en jente på snart 14mnd, så d blir to tette på oss.

 

Har hatt første time til lege og skal til jordmor i uke 15. går på landås helsestasjon.

 

Skulle egentlig gifte meg i august, men no blir d en litn baby istede:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Helt ny på dette forumet jeg, men slenger meg på her:

 

Er en jente på 23, snart 24 år, med termin 8.september. Dette er vårt første barn, og vi gleder oss villt. Bor midt i byen, er student(kunsthistorie) og kommer egentlig fra østlandet.

 

Har vært på flere ul allerede pga tidligere SA, men nå ser alt bra ut! Så hjertet slå senest forrige mandag:)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere, klem!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Da er jeg ENDELIG 12+0. Tror ikke jeg er ekstremt mye "tryggere" på 12+0 enn jeg var på 11+6, men det kjennes godt likevel.Når har jeg liksom ventet og ventet på å nå dette del-målet, og det neste blir vel da å vente på magen ;) OG så blir det å vente på UL, og så på spark, og deretter på magiske uke 24 - og så går det slag i slag.

 

Noen andre bergensere som har klatret over i 2. tri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+6 i dag så jeg er og trygg =) Men som du, ikke mer enn for to uker siden egentlig. Men er nå greit at dagene går og at det ser ut som om alt skal gå bra denne gangen. Når vi begynner å bli flere kan vi kanskje tenke på å treffes etter hvert.....hvis det er stemning for det da. Tror det kunne blitt koselig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg er 27 år, er 11 uker i dag.

bor i bergen.

skal ha nr 2, har gutt på 5 fra før.

Jeg skal til jordmor på onsdag, gleder meg til det.

Selv om det er tidlig.

Får nok ik hørt noe hjertelyd enda, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor går dere til jordmor? kanskje vi kommer i barselsgruppe sammen?

jeg hører til fyllingsdalen, men går til jordmor på bønes.

en jordmor jeg kan anbefale på det sterkeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til jordmor på solheimsviken helsestasjon på danmarksplass. Det blir første gang i morgen så jeg kan evnt komme tilbake med en liten "rapport" om det var trivelig der eller ei. Har bare hørt positive ting da, så jeg er veldig forventningsfull til JM på den helsestasjonen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her inne, men vil gjerne hive meg på Bergenstråden.

 

Jeg er 27 år og bor på Askøy, men håper d e greit jeg e med dere bergensere;)

E i uke 12 i morgen, jippi! og har foreløpig termin 16.september. skal til jordmor i uke 14, gleder meg. Dette er vår første, og vi gleder oss masse!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har fått stor mage?

min mage er diger om kvelden.

ser ut som jeg er minst 6mnd på vei.

er heldigvis ik likestor om dagen, selv om dn er mye større nå enn hva den var med førstemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :o)

 

Da er jeg kommet meg til 13+4 og har det stort sett bra foruten om influensa - men den har jo ingenting med svangerskapet å gjøre.

 

for en uke siden var jeg hos JM på Solheimsviken helsestasjon. Hun var veldig grei, og veldig ung til å være jordmor. Var ikke så mye spennende som skjedde siden ikke var noe å måle eller lytte på, men jeg er i alle fall innrullert hos henne. skal ikke tilbake før i svangerskapsuke 28, det er lenge til!

 

Andre som skal gå til JM på Solheimsviken Helsestasjon?

 

Ellers så venter og venter og venter jeg på innkallelse til ord. UL. Siden alle dere andre også skal til UL på KK (regner jeg med?), så hadde det vært fint å høre om dere har fått innkallelse. Føler at det er bare meg som venter :(

 

Ha en fin dag alle med små og store mager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rungte opp på kk for å høre om de hadde sendt brevet, sa det hadde vært tull med posten min, noe det ik hadde, men var så spent på svar.

jeg fikk vite timen over tlf, og de sa de skulle sende nytt brev til meg.

så er du like nyskerring som jeg er så er det bare å ringe opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempe bra ut. Jeg er ny her, første gang idag, kjempe bra side. Jeg er 26 år og bor på Apeltun. Har termin 12 september i følge legen og skal på ultralyd i uke 19, fikk innkalling i går, gleder meg kjempe masse. Har ikke tenkt på jordmor enda, har en super lege nemlig, men hvis noen har en å anbefale i Fana området hadde jeg blitt glad

hilsen Kikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også på =)

Jeg er 32 år, venter mitt tredje barn. har fra før en prins på 8 år, og en prinsesse på 5 år.

jeg bor i åsane, har termin 25 sept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har vært på ul alt?

jeg skal på tirsdag, gleder meg masse.

Kjenner liv hverdag, og hjertelyden hørte jeg hos legen på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har akkurat registrert meg på BIM sine sider (men lest innlegg siden januar..). Jeg blir gjerne med i "Bergens-tråden", selv om jeg bor i en av nabokommunene. Har termin 18. september og er selv født i 78. Venter som nicet viser, mitt aller første barn. Vil gjerne at noen er snill og legger meg ut på terminkalenderen for meg (jeg er ikke spesielt flink med data.). Ser at det står mange oppført på Haukeland sykehus, men jeg ønsker å føde på Voss. Har kortere vei til Haukeland, men velger Voss på bakgrunn av både å ha lest og hørt kun positivt om fødeavdelinga der (i motsetning til Haukeland).

Andre som har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så dårlig i data likevel.. Har lagt meg inn på fødelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...