Gå til innhold

ting man IKKE trenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på snart 6 uker nå, bruker str 62 og det er maaange klær som ikke ble brukt, fordi de er helt unyttige rett og slett!

kjøpte masse "kule" klær til han da jeg gikk gravid... f.eks. bukser, skjorter og jakker.. som er jo alle fine og ser sikkert bra ut på lillegutt, men de er jo noe innihelvete upraktiske! det eneste man trenger de første 2-3 månedene er masse bodyer og sparkebukser.. (og noen klær å bruke i vogna seff.. )

håper jeg reddet noen kroner nå ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi, du har nok SÅÅÅ rett!! Jeg har også falt for noen tøffe klesplagg, men har vært didsplinert nok til iallefall ikke å kjøpe sånne plagg mindre enn 68-74 cirka... For jeg ser også for meg at myke, deilige plagg er mye bedre til en bitte liten kropp. Og så har jeg prøvd å kjøpe litt bodyer som ikke trengs å tre over hodet, men har knepping :-)

Skrevet

Gikk i samme fella sist, bare at jeg fikk jente og gikk amok på kjoler og slikt. Kjoler på baby er noe av det mest upraktiske jeg har vært borti; tok ikke lange tida før hele kjolen lå som en krøll oppunder armhulene til en aktiv baby.

Denne gangen satser jeg på bodyer og sparkebukser. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Fant raskt ut at kjoler var noe herk, utrolig upraktisk på en liten baby! Likeså sparkebukser uten knepping i skrittet.

De beste klærne (etter min mening) var bodyer, tynne bomullsgensere og myke bukser (ala joggebukser) og strømpebukser. Lett å kle på og av.

Skrevet

PS; ting man ikke trenger er sko... Men i dag var jeg ute og kjøpte et helt sett med klær til småen, og joda, mammaen kjøpte sko til poden ja. hehehehehe

Artig med LITT pynting også da ;-p

• 4 uker senere...
Skrevet

Hettejakker er noe av det fjerneste som blir laget til små babyer synes jeg!!! De er jo kjempe nusselige å se på så jeg skjønner at folk kjøper de..... men her har vi en del ubrukte av den sorten som vi har fått i gave ja... Joggebukser, bodyer, strømpis og tynn genser har vært slageren her i to runder:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Min gutt veide 3838g og brukte str 50 i begynnelsen. Gikk videre til str 56, 62 osv... Var glad vi hadde str 50.

Fikk vinterbaby, og det vi brukte i begynnelsen var ullbody under velourdress. Så ble det body, strømpebukse og overaller. Alle klær blir dratt opp når "alle" skal holde og bære babyen - så da gjelder det å ha "hele" klær slik at det ikke blir glippe på ryggen og magen som gjør baby kald.

Vi brukte kjempesøte babyklær i begynnelsen, de blir fort nok så gamle at bare dødningehoder, spiderman og det å se ut som en liten gangster er det som teller...

Skrevet

Trenger ikke genser med hette på.

Og små søte kjoler til jenter,det går det ikke ann å bruke,blir ekkelt til babyen.

Holder oss til myke boddyer,og myke bukser i begynelsen.

• 4 uker senere...
Skrevet

Så enig i dette... Kjoler på små babyer er håpløst. Kjøpte ingen selv, men fikk et par i gave i str. 62.. Kjempenusselige, så klart. Men tok de jo bare på for å ta bilde med dem, også var det av igjen like etterpå... Og bildene så jo passe klønete ut... Får jo ikke kjolene til å sitte fint når en må passe på at den lille kroppen har det bra samtidig...

Fikk også et par hettejakker - nydelig på hengeren, men klumpete og upraktisk på babyen. Bare i veien. - En klump under hodet når ungen ligger på ryggen, og en plagsom dings oppå hodet når babyen ligger på magen... Nei, lurer av og til på om de som designer babyklær egentlig har babyer i tankene når de tegner...

Nei, bodyer med knepping hele veien+sparkebukser som slutter i livet (altså ikke snekkerbukseaktige overdeler)/strømpebukser er mine favoritter...

• 2 uker senere...
Skrevet

Helt enig i dette med fancy klær...dongeri er også for "hardt" til de små..snekkerbukser osv var best fra str 74 og sånn...ellers er stoffet for stivt.

Vi brukte bare ullundertøy, sparkebukse og bodyer..og så litt mer pynta i velordress eller sånn om vi dro ut.

Man trenger heller ikke stelleprodukter for 500 kr...vann, zinksalve og olje holder lenge...finner man ut at man trenger mer er butikken åpen.

Shampo er ikke noe must med en gang

Skrevet

Takker for gode tips:) har heldigvis ikke kjøpt noe annet enn bodyer og sparkebukse til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...