Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Hvordan får man en blivende pappa interessert i barnet som er på vei? Hvordan få han til å engasjere seg og ta del? Ønker så inderlig at barnet jeg bærer skal ha god kontakt med faren sin, men han virker helt fjern og jeg tror ikke han skjønner at han faktisk skal bli pappa. Kunne ønske han tok del under fødselen da jeg hører fedre kan oppleve det som spesielt. (Vi er ikke sammen lenger da han dumpa meg etter langt over 10 år for en fjortis da jeg ble gravid. Fjortisen har nok noen ord med i laget når det gjelder å engasjere seg. Tror ikke han "får lov" rett og slett. Det er jo ikke for min del jeg ønsker at han tar del for jeg er 110% ferdig med han. Men ønsker det for barnets skyld.)
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 hei. hva med å sette dere ned og se på bilder fra de ukene du er i? vet iallfall at jeg aldri så for meg en baby i magen til damen min før jeg fikk se på bilder og lese.. etter dette har jeg KUN sittet på bim og streifet nettet etter info og går og tvinner fingre i spenning hver dag
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Hei. Jeg kan relatere meg litt til situasjonen da min søster opplevde det samme. Det var helt forferdelig for henne. De hadde faktisk et barn til på 2 år sammen fra før da han var utro med en jente som var mye yngre enn han etter hun nettopp hadde fortalt at hun var gravid. Hun bodde et stykke unna så jeg dro dit for å støtte henne. Det endte med at hun flyttet hjem hos oss og at han nesten meldte seg helt ut en stund. Vet ikke helt hva som foregikk i hode hans. Hun prøvde å få han engasjert, men det var veldig vanskelig. Ha lovte til slutt at han skulle være med på fødselen, men når det nærmet seg ombestemte han seg. Jeg ble derfor med på fødselen, noe som jeg syns var helt utrolig. Det var veldig rart å ringe barnefar og fortelle at han hadde fått en sønn midt på natten. Da skal jeg fortelle deg at det var en anne tone på den andre side av røret.Han ble veldig beveget og hadde tusen spørsmål. Etter barnet kom til har ting forandret seg. Neste gang han kom på besøk hadde han 2 barn. De har klart å orndet med sammvær etc på en fornufitg måte for begge parter. du må bare stå på å ikke gi deg. Han er faktisk far til barnet om han vil eller ikke. Du skal ikke se på det som "masing" fo det skal faktisk to til for å danse tango. Lykke til vennen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå