Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Jeg var på byen for lenge siden, one night stand, ble gravid. Han ville jo selvfølgelig ikke ha noe barn enda å ba meg om å ta abort, jeg ville ikke ta abort, vurderte ikke abort en gang, Men for å roe han litt ned sa jeg at jeg hadde bestilt time dratt dit men at jeg ikke klarte å gjennomføre det. Han ble da kjempe sint å truet med at han skulle få noen til å utføre aborten på meg, han skulle også gjøre mitt og barnets liv til et sant h når hun var født. Ok sa bare jeg... Sånn fortsatte det i en god stund, jeg tok ofte kontakt å sa at han burde se barnet sitt han sa nei stod på sitt å bare slengte en masse dritt, jeg ble sint å sa at han skulle nok få betale så det holdt!!! han ble nervøs sa at heretter lar vi hverandre være i fred... Jeg sa ok. klarte lissom ikke slå meg til ro med det. men lot han være fram til jeg dro til føden Ringte han den dagen jeg dro inn på føden, spurte han om han ikke ville se barnet sitt eller ha kontakt med henne, nei sa han ok sa jeg og ba han RYKE OG REISE (hadde en ri da) jeg har enda ikke satt han på papiet å har veldig lyst til å gjøre det, men i sommer så var min mor på besøk hos han, han ville fortsatt ikke se sitt barn eller ved kjenne seg farskapet. Han sa det at satt jeg han på papiret så skulle jeg nok ikke få se barnet i gjen ( han ville ha omsorgsretten= Nå sitter jeg her da å prøver å rettferdig gjøre at jeg ikke setter han på papiret, det går jo ganske dårlig, men jeg føler at vi får det bedre uten han. Men jeg føler jo også at barnet fortjener en far, men hun skal joo få vite hvem deter, hva\ burde jeg gjøre`???? BLIR GAL
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 har litt samme historie..jeg endte med å skrive opp faren,jeg ville ikke at det skulle stå far ukjent i papirene til barnet mitt..Han ble forbannet,noe jeg regnet med,og nå har jeg ikke hørt noe på tre mnd!Han har aldri sett barnet,regner heller ikke med at han dukker opp...Men alikevel føler jeg at jeg har gjort rett ovenfor barnet mitt...Så får jeg bare se hva fremtiden bringer.. omsorgsretten får han ikke,så sant du ikke er uskikket-og ikke klarer å ta vare på barnet ditt!! Lykke til hvertfall,uansett hva du velger:-)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 var litt mer enn one night stand her da..men jeg sa også at jeg bestillte time,men klarte ikke gjennomføre..gjorde det for å roe han for en liten stund..han ble så sinna!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Uff, ja det er ikke noen heldig situasjon! Jeg skulle ønskje jeg var like tøff som deg!!
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 kan vel legge til at han bor langt unna meg da..så jeg slipper jo å møte på han..Hjelper vel litt det:-)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 jeg har heller ikke skrevet opp barnefar på papiret. vi hadde litt mere enn one night stand men ikke noe seriøst. da jeg ble gravid klikka han helt og prøvde å presse meg til abort. og da jeg ikke gjorde det, har han kommet med trusler gjennom hele svangerskapet...for han skulle absolutt ikke ha noe barn ! også kommet med trusler rettet not sonnen min etter han var født. så jeg har valgt å ikke oppgi noenfar for å skåne barnet mitt. hanskal få vite hvem faren er når han blir større, men vil si at han har det bedre uten enn en far som ikke vil ha noe med han å gjøre og faktisk ønsker han død.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Eg blei og gravid etter en one night stand.. bare at vi hadde mange one night stander, så kan egentlig ikkje kvalifiseres som det, men var det han kallte det da han fikk vite det.. Eg tenker, at de har rett på ett valg som vi har.. ungen har rett til en far ja, men om man vet at mannen egentlig ikkje vil ha noe med ungen å gjer, ka skal man da gjere? Eg sa til han, når det ikkje vart abprt, at han fekk valget, han fekk bestemme sjøl om han ville vere pappa eller ikkje.. Bare gi det tid og se ka som skjer! Du kommer tidsnok til å møte en mann som har lyst å vere en pappa for ungen din, biologisk eller ikkje.. Men dette er da bare mine tanker
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Synes det finnes veldig få unnskyldninger for ikke å skrive opp navnet på faren om man vet det! Som en tidligere har skrevet her burde man gi barnet en sjangs til selv å bestemme om det vil ha noe med faren å gjøre eller ikke når det blir større. Hører ofte argumentet med at fedrene ikke vil betale barnebidrag, men unnskyld meg: Det er bullshit! Om de er med på å lage barn får de også ta ansvaret for det siden! Prevensjon er jo ikke akkurat noen nyvinning så etter min mening må begge foreldrene ta ansvar. Som "alle" her skriver så er det jo ungen det går ut over dersom en eller begge av foreldrene ikke er voksne nok til å ta ansvar for sine egne handlinger!!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 tok meg fire mnd etter barnet mitt ble født før jeg gjorde noe, men orket til slutt ikke alle tankene lenger. skrev navnet hans på papiret skrev brev til foreldrene hans og tenkte det ikke lenger var opp til meg jeg hadde gjort mitt. utrlig nok endte det med glad historie:) i dag har jenta mi en stor flott familie som elsker henne over alt på jord, inkludetr pappa:) foreldrene hans ringte meg kjempe glad over å være besteforeldre, gledesgrått i telefonen:) traff de to dager senere med småen. to dager etter det ringte barnefaren gråtende i telefonen og takket meg for at jeg hadde skrevet brevet... vi har nå et godt forhold alle sammen. han blir enda ofte minnet på at han holdt det sjult og det vil nok ta lang tid for besteforeldrene å glemme. de gikk glipp av dåpen, noe som er vondt for de. ikke alle er så heldig som oss det vet jeg, og det har vært en lang proses vi har vært gjennom men vær dag blir bedre. hun fikk foresten 4 oldeforeldre og 1 tippoldemor som hun ikke hadde fått om ikke. kan også si at jeg ble ikke truet på annet en at han kom til å nekte farskapet om jeg skrev han på, noe han ikke gjorde. lykke til med dine valg men ikke la tankene spise deg opp. det er for vondt
mamman&andrea Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Det er mye som er lett å si når man ikke er i en slik situasjon selv. Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort, men tror kanskje jeg ville latt være. Han sa i fra at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre, og du har prøvd ditt for å endre på det, og han vil fortsatt ikke. Jeg syns ikke man skal tvinge noen som ikke er klar for det. Og ikke kreve penger av en som slettes ikke er interessert og som i utgangspunktet ikke ville ha barn. Alle vet jo at sex kan føre til barn, men ikke alle tenker på det. Ville sett på situasjonen som annerledes hvis han støttet deg frem til du fødte og deretter stakk. Så det jeg ville gjort var å la det stå ukjent inntil videre, og se om han endrer mening etterhvert og så sette han opp. Mener også at barnet har rett på å vite hvem faren er, etterhvert som det vokser opp. Lykke til med avgjørelsen, håper du/dere finner utav det
mamman&andrea Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Leste nettopp gjennom innleggene. Syns den personen som skriver "har de vært med å lage barnet, så skal de ta del i det" eller noe slikt. Vi kvinner har faktisk et valg om vi vil bli mamma eller ikke, mannfolka må bare føye seg etter de vi bestemmer. Så jeg synes det er feil å tvinge en person til å ta del i et barns liv, hvis den ikke vil det selv. Desverre så er Norge slikt at vi kan tvinge en person til å betale for barnet vårt, selv om han overhodet ikke vil, og det synes jeg er feil. Syns barnet fortjener å vite hvem faren er, men synes ikke mor kan få faren til å måtte betale når han påforhånd har sagt hva han mener om det.
Singelmamma og banden Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Jeg var litt i samme situasjon som deg da nr 2 ble til, men jeg sa aldri at jeg bestilte time til abort da :-) Faren har aldri sett jenta vår, men han står som far på papiret og betaler bidrag. Han ville ikke fått omsorgen om jeg døde engang, for det er ikke til barnets beste å flytte det fra venner familie søsken osv. Min søster får omsorgen for henne, foran faren. Og det sier jo litt, selv om far ikke er uskikket. Han har tatt sitt valg, og vil ikke se barnet. Han har åpen invitasjon om å komme på besøk, noe han hittil ikke har benyttet seg av.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Uff ja, skulle hatt sånn bein i nesa som dere andre!!! Men han har tatt et valg! Mitt barn skal få vite hvem sin far er når tiden er inne... men hva skal man si når barnet blir to å spør hvofor har ikke jeg pappa
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 Jeg syns du skal glemme trusslene hans og skrive navnet hans på papirene. Han vil ikke vite noe av barnet sitt, og krever omsorgsretten hvis du gjør det? Høres det ikke mer ut som en trussel enn noe han virkelig komme til å gjøre?? Hvordan skal det gå med han når han får omsorgen for barnet sitt?? Tror nok den gutten der ville fått panikk da, så jeg tror ikke han komme til å gjøre så mye utav trussel sin. Og dessuten får han lite sjans til å få omsorgsrett for barnet, for barnet skal hels bo hos mor. Det har jeg fått erfart av advokaten min.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #15 Skrevet 5. februar 2007 mamman&andrea. Du, helt seriøs nå...så det du mener er at mennene kan gå og ha ubeskyttet sex, få barn i hytt og pine uten å trenger å stå opp for sitt ansvar?? For det er det det høres ut som. For jeg tror ikke at en kvinne kan bli gravid alene, hvis hun ikker er jomfru maria da. Og de pengene han betaler er for noe han selv har vært med å laget. Det er ikke for et barn han har bestilt et eller annet sted. Det er et liv vi snakker om, ikke en ting. At en kvinne velger å beholde barnet, betyr det ikke at faren bare kan fraskrive seg ansvar. Hvis han ikke vil ha barn, er det bare putte penisen sin tilbake i buksa. Så enkelt er det. Så jeg tror nok at du skal tenke deg litt om før du snakker. Alt dette er bare snakk om å ta ansvar for sine handlinger!!
mamman&andrea Skrevet 5. februar 2007 #16 Skrevet 5. februar 2007 Jeg mener at om en person ikke vil bli forelder, så får folk godta det. Vi kvinner kan selv bestemme hva vi vil, mens menne bare må godta det. Det kunne aldri falt meg inn å tvinge en person til å bli pappa og i tillegg betale for det, når han på forhånd har sagt i fra. Det er min mening, på samme måte som du har din mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå