Gå til innhold

Farsskapssak

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått innkalling til farsskapssak :-( Trodde jeg ville slippe det. Har skrevet navnet på far i alle papirer jeg har levert på NAV. Jeg har ikke søkt om barnebidrag, for det vil far og jeg ordne oss imellom. Trodde alt var greit da. Forholdet til faren til småen er så skjørt. Vi har nettopp klart å legge vekk all fiendskap imellom oss. Masse mas fra myndigheter nå kan resultere i at bf forsvinner til hjemlandet sitt for godt, og at småen dermed mister alle sjanser til å få en far som er her. Han sliter med depresjon ++, derfor vil jeg ikke presse han. Men la ting gå i hans tempo. Men nå kommer altså myndighetene inn og ødelegger alt. Er lei nå. Er visst ikke meningen at noe skal være bra :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jeg bare spør deg hva det går ut på?Dna prøve bare eller??

Skrevet

Står ikke noe om dna prøve. Bare at jeg må møte fordi farsskap ikke er fastsatt. står ikke noe om hva det er jeg skal der. Vet at faren, som jeg endelig har fått truffet etter lang tid og snakket med ikke vil kreve noen dna test. Han så med en gang at det var hans datter. Problemet mitt har vært å få han til å innvolvere seg. Det tar forbasket lang tid med han. Men jeg er villig til å bruke tiden og ikke presse for mye for ikke å miste han ut av datterens liv igjen nå som han endelig er her.

Skrevet

aner ikke... tror ikke det, for det står at jeg må ringe for å avtale time innen en viss dato.

Skrevet

Da har han tydligvis ikke underskrevet farskapspapirer...

Eneste som skjer da ( utifra min erfaring) er at du er til samtale hos NAV ( bare du i første omgang) forklarer hvorfor du har oppført han som far, deretter blir evnt han kallt inn, og må gi sin side av saken..og om han erklærer farskapet...Men vil tro at dere kan ordne opp med dette i ro og fred, hvis du forklarer tingene på NAV..

Skrevet

hei:)

Jeg fikk å innkallelse til trygdekontoret for farskapet ikke var satt!

Måtte skrive under at jeg va villig til å ta blodprøve av meg å jenta siden far ikke hadde skrevet under! men viss dere vil slippe allt det der kan far til barnet gå inn å bare erklere farskapet!

Det ble gjort her, han visste jo at han va faren bare JÆVLA TREG med å få fingen ut;)

Håper allt ordner seg:)

Skrevet

Takk for svar alle :-)

Da regner jeg med at jeg kan ta barnefar med å skrive under på farskap. Så er alt i orden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...