Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Fødte for nesten 6 1/2 mnd siden, har vært bra siden, men for 1 uke siden føles det som om bekkenløsningen er der igjen. Har kanskje ikke vært så flink til å passe på når jeg løfter da, Men trodde det ville gi seg når fødselen var over.
ukjent Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Jeg ble kvitt det. Gikk hos fysioterapaut under sv og etter fødsel, tror det har hjulpet. Det er ikke alltid bekkenløsning gir seg etter du har født, da du er full av hormoner i forb. amming. Anbefaler deg å ta kontakt med fysioterapaut
vintermor Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har mye bekkenplager fremdeles, 1 år etter siste fødsel. Bruker i perioder betennelsesdempende medisin. Legen min sier at det kan gå opp til et år til, før jeg er helt bra, og at det krever en aktiv innsats fra meg selv. Han har pålagt meg 1 times rolig vandring i ugjevnt terreng daglig, for å styrke muskulatur og leddbånd som stabiliserer bekkenet. Ikke lett å få til i en travel hverdag, men prøver. Det er tross alt fremtidig helse det gjelder. Og selvsagt er det viktig å løfte, stå og sitte riktig, ikke bære for tungt, respektere smertegrensen osv -alt dette vi lærte da vi gikk der og vagget og hadde vondt med kulemagen, det gjelder fremdeles.
Prins&Prinsessa Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Vist jeg ikke gjør så mye går det greit. skal sies at det bare er 3måneder siden fødselen da. Men når jeg er ute å går tur,går i butikker,vasker huset osv blir jeg helt ødelagt. Hadde aldri hørt om at jeg hadde krav på behandling i sv og noen uker etter. Så da jeg fikk vite det var det vist forsent. Men håper inderlig for min og dere andres del at vi alle blir kvitt det!! Er virkelig noe dritt!!!!!
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Nei, jeg plages ennå med bekkenlåsning. Blir fort sliten i hoftene ved lange trilleturer også. Er snart 1 år siden fødselen. Gruer meg litt for neste gang jeg blir gravid, vil IKKE ha samme plagene jeg hadde med sistemann...
Mayken Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Nå er det bare 12 uker siden jeg fødte og jeg hadde vel ikke de værste bekkenplagene, men ille nok for meg. Synes egentlig at bekkenet mitt nesten ble litt værre etter fødselen jeg, kommer litt an på hva jeg gjør eller hvor mye jeg går i løpet av dagen. Går til fysioterapaut og har nå blitt mye bedre, regner med å bli kvitt plagene om ikke så altfor lenge. Innen jeg blir gravid igjen skal jeg i hvertfall trene bekkenøvelser så mye jeg kan og håpe på det beste.
haater husarbeid Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 Jeg er ikke 100% kvitt det nei. Jeg kjenner det når jeg gjør spesielle øvelser når jeg trener og hvis jeg blir liggende på rygg og gjøre øvelser med knærne opp i vinkel om du skjønner hva jeg mener.
haater husarbeid Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 og glemte å si at babyen er fem mnd.
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Niks... Går til fysio nå også. Over 4 mnd siden fødsel, og har både bekkenløsning og låsning... Er ikke noe bedre nå enn da jeg var gravid, eneste forskjell er at jeg er noen kg lettere men ellers like elendig.
katty Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Jeg gikk til behandling under sv.skapet+ 6 mnd etter jeg hadde født. Jeg kan kjenne det innimellom, men er så og si bra igjen bare svak i muskulaturen rundt bekkenet som jeg holder på å trene opp. Bekkesmerter kan vedvare så lenge du ammer pga graviditetshormonene i kroppen, ellers har jeg også blitt fortalt at man kan fremkalle smertene ved bruk av hormonelle prevasjonsmiddel
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 nope.. om få daga e det 6 mnd sia æ fødte.. slit enda når æ går mye eller mye ut å inn av biln!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Jeg var veldig fin rett etter fødsel:) Men begynte nok å trene litt for hardt litt for fort.. kjenner det i lysken hvis jeg går veldig lange og raske turer.. dvs.. 2 t eller mer fort.. og har fått litt trøbbel med ryggen,, midten liksom.. er viss blitt veldig svai.. så jeg går til fysio 1 gang i uka nå.. 4 mnd siden fødsel.. men er jo MYE bedre da:) jammen bra jeg trena under svangeskapet.. trening går fin fint.. det er bare GÅTURER jeg sliter med .. hvis de er VELDIG lange som sagt.. VIKTIG å trene bekken bunn ( kipeøvelser) og kjærne muskulatur... altså mage,rygg ... Pilates feks:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå