Vibeke&gullguttene:) Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 skal kanskje flytte til mortensrud... hvordan er miljøet der?? mange med små barn der?? Noen av dere sombor der??
Cam_gutt_4_6 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Hmm.. familien min bor på Brenna, på andre siden av motorveien. Søsteren min har gått på Mortensrud skole, men det er noen år siden. Det var en godt blandet skole den gangen, men nå er dessverre skolen den med høyest andel innvandrere sammen med Holmlia. Det er ikke i seg selv negativt, men jeg synes det er litt problematisk i forhold til språk. Det har også vært endel bråk der opp igjennom de siste årene, men kanskje mest på Lofsrudhøgda.. Der er ett mottak rett over veien, men jeg tror ikke det er noe problem.. -Snarere ett litt hardt ungdomsmiljø, så vidt jeg vet.. Mortensrud skole ble satt fyr på for bare en drøy uke siden, og det sier kanskje også litt? Litt lenger ned Mortensrudveien, der det er mange rekkehus, kjenner jeg 2 småbarnsfamilier som nettopp er flyttet inn! De trives veldig godt, og det er barnehage på området, og godt miljø for de minste. Der tror jeg miljøet er litt mere blandet også, i forhold til nasjonalitet. Har hørt at mange velger å sende skolebarn til by-skoler, så det kan være årsaken til at skolen har så høyt innvandrer nivå, mens det er mere blandet i selve bo-miljøet. Ellers tror jeg problemene er mest på ungdomsnivå, og den typen problemer har en tendens til å gå i bølger, så kanskje neste generasjon blir veldig bra! Det er jo en slags drabant by, og steder som Lambertseter og liknende har vokst av seg "ungdoms-problemene"! Ellers er det nære østmarka, godt med kollektivtrafikk, både T-bane og busser. Flybuss også. Fine og romslige rekkehus. Fine hageflekker også på de fleste ;-) Spennende sted, iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå